Činnost a jednání povodňové komise

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

 INTERNÍ VERZE  [Úvodní stránka]  Organizační část >

Činnost a jednání povodňové komise

Činnost a způsob jednání komise jsou dány zákonem č. 254/2001 Sb., o vodách a vnitřními předpisy Městského úřadu Mariánské Lázně.

Povodňovou komisi města zřizuje a členy povodňové komise jmenuje městská rada. Starosta města Mariánské Lázní je předsedou komise. Povodňová komise je složena ze zástupců města a organizací v regionu, které jsou způsobilé k provádění opatření, popřípadě pomoci při ochraně před povodněmi.

V případě souběžné činnosti povodňové komise města a obce s rozšířenou působností pověřuje starosta řízením povodňové komise města jiného člena komise.

Komise se schází k projednání potřebných opatření podle povodňové situace, jakož i mimo období povodní ohrožujících její správní území, k projednání organizačních a jiných závažných otázek souvisejících se zabezpečováním ochrany před povodněmi.

Sídlem povodňové komise v době zasedání je Městský úřad Mariánské Lázně, Ruská 155, Mariánské Lázně. V případě potřeby lze jednání komise svolat i na jiné místo.

Kontaktním místem pro obce a další subjekty v době klidu je Městský úřad Mariánské Lázně, Odbor krizového řízení, Ruská 155, Mariánské Lázně (v pracovní době).

Zasedání povodňové komise města Mariánské Lázně svolává její předseda (případně jeho zástupce).

V době povodně:

na žádost předsedy povodňové komise;

na základě doporučení pracovníků MÚ Mariánské Lázně nebo Městské policie;

na žádost správce povodí nebo Krajského úřadu Karlovarského kraje;

na základě vlastního vyhodnocení povodňové situace a jejího možného vývoje.

 

Mimo povodeň:

k projednání organizačních a jiných závažných otázek zabezpečení ochrany před povodněmi jako je např.:

stav povodňového plánu správního obvodu města;

organizační a technická připravenost, včetně spojení;

podněty k realizaci potřebných opatření v zájmu ochrany před povodněmi;

vyhodnocení činnosti v uplynulém období;

medializace povodňové problematiky, informování občanů.

 

Členové komise jsou při dosažení 1. SPA na území města povinni oznamovat svou dosažitelnost.

Hrozí-li nebezpečí z prodlení, může předseda povodňové komise učinit neodkladná opatření bez svolané povodňové komise.

K operativnímu plnění úkolů může povodňová komise města Mariánské Lázně po dohodě s příslušnými orgány a organizacemi zřídit svůj pracovní štáb.

Vedoucím pracovního štábu je tajemník komise. Členy pracovního štábu jmenuje předseda komise.

Pracovní štáb povodňové komise města Mariánské Lázně je operativní a výkonnou složkou komise. Při své činnosti zejména:

soustřeďuje zprávy o povodňové situaci, posuzuje a vyhodnocuje její vývoj a připravuje souhrnné informace pro jednání povodňové komise;

vyžaduje průběžné zprávy od správců vodních toků a majitelů ohrožených nemovitostí;

připravuje a předkládá povodňové komisi návrhy potřebných opatření v celém rozsahu její působnosti;

zajišťuje a kontroluje provedení přijatých opatření a podle pokynů povodňové komise provádí jejich koordinaci;

zabezpečuje další činnosti, k nimž je povodňovou komisí pověřen.

 

K plnění výše uvedených úkolů bude povodňová komise města Mariánské Lázně používat při ochraně před povodněmi zejména těchto složek:

vlastní povodňovou komisi, případně její pracovní štáb;

oddělení krizového řízení Městského úřadu Mariánské Lázně;

odbor dopravy a vnitřních věcí Městského úřadu Mariánské Lázně;

odbor životního prostředí Městského úřadu Mariánské Lázně;

HZS Karlovarského kraje;

vlastní (eventuálně nasmlouvané) technické prostředky města;

další instituce ve smyslu příslušných právních předpisů.

 

 

hmtoggle_arrow1Mariánské Lázně

 

 

 

 

>Povodňové orgány daného území

>Zákonné povinnosti povodňové orgánu města

>Hlídková služba

>Technické prostředky

>Evakuace

>Dokumentace a vyhodnocení povodně


Organizační část > Činnost a jednání povodňové komise

   | tisk | nahoru |

stránka c_org_cinnost.htm aktualizována: 12.12.2024, publikována: 13.12.2024