Povinnosti členů povodňové komise

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

 INTERNÍ VERZE  [Úvodní stránka]  Organizační část > Činnost a jednání povodňové komise >

Povinnosti členů povodňové komise

Předseda Povodňové komise – primátor města:

rozhoduje o svolání PK,

řídí činnost PK,

na základě informací o situaci vydává rozhodnutí k řešení protipovodňových opatření, vyhlašuje jednotlivé stupně povodňové aktivity,

rozhoduje o nasazení sil a prostředků v podřízenosti MM,

rozhoduje o přidělení humanitární pomoci,

rozhoduje o vyžádání pomoci,

cestou příslušných odborů MM činnost magistrátu v době povodně,

organizuje zásobování evakuovaného obyvatelstva,

řídí nácvik činnosti a provádí prověrky připravenosti PK,

schvaluje obsah informací pro sdělovací prostředky.

 

V případě nepřítomnosti předsedy zastupují místopředsedové PK.

Místopředseda Povodňové komise

Místopředsedové mají stejné povinnosti a pravomoci v nepřítomnosti předsedy komise jako předseda komise, pokud předseda komise neurčí jinak.

Tajemník komise:

zodpovídá za zpracování a aktualizaci Povodňového plánu města Karlovy Vary,

navrhuje opatření při likvidaci nebezpečných odpadů a látek v záplavových oblastech, které by mohly být povodní odplaveny (ropné produkty, chemické látky ap.),

spolupracuje s Krajskou hygienickou správou, Krajskou veterinární správou, organizacemi Vodárny a kanalizace Karlovy Vary, a.s. a Povodí Ohře, státní podnik,

organizuje odchyt ohrožených zvířat a jejich převoz do útulku,

organizuje likvidaci uhynulých zvířat,

zabezpečuje provedení evidenčních a dokumentačních prací při a po povodni,

vede evidenci škod při povodni v působnosti odboru,

zabezpečuje zapracování povodňových dat do Geografického informačního systému (dále jen GIS) území města Karlovy Vary,

komunikuje s vedoucím odboru životního prostředí a zemědělství krajského úřadu,

plní další úkoly uložené předsedou PK.

 

V případě nepřítomnosti tajemníka zastupuje zástupce vedoucího odboru ŽP MM Karlovy Vary.

Zapisovatelka:

aktivuje pracoviště PK,

udržuje spojení se členy PK a ostatními spolupracujícími orgány,

zaznamenává veškeré informace a činnost do Povodňové knihy,

vede přehled o pohybu a dosažitelnosti členů komise a vozidlech vyčleněných pro PK,

organizuje proviantní zabezpečení PK,

přepisuje informace na PC, připravuje podklady pro hlášení.

Vedoucí Odboru dopravy:

podílí se na zjišťování a vyhodnocování dopravní situace v postižených místech a vedení tras odklonu po komunikacích,

navrhuje trasy příjezdu a přesunu po komunikacích pro záchranné síly a prostředky,

spolupracuje s SLP a DP Karlovy Vary při poskytování technických a dopravních prostředků pro záchranné práce,

vede přehled o počtech, druzích a způsobu použití techniky a prostředků k evakuaci osob a odstraňování následků povodně,

zpracovává přehled o průjezdnosti a nosnosti dotčených komunikací na území města Karlovy Vary,

vede evidenci škod při povodni v působnosti odboru,

komunikuje s vedoucím odboru dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu Karlovarského kraje,

plní další úkoly uložené předsedou PK.

 

V případě nepřítomnosti člena zastupuje zástupce vedoucího odboru dopravy, vedoucí oddělení silničního správního a dopravního úřadu MM Karlovy Vary

Vedoucí odboru technického:

v době mimo povodňovou aktivitu zpracovává návrh smluvního zajištění zemních strojů (rypadla, nakladače, hutnící prostředky), autojeřábů, dopravní techniky (sklápěčky, valníky ap.), mobilní elektrocentrály, automobilní cisterny na vodu ap.,

v době mimo povodňovou aktivitu zpracovává návrh smluvního zajištění zemních odborných subjektů pro obnovovací práce – dendrolog, statik, hydrogeolog, hygienik apod.

vede přehled o počtech sil a způsobu použití smluvně zajištěné techniky a prostředků k provedení protipovodňových opatření,

zpracovává návrh použití provizorních hradících prostředků (pytle s pískem, vybraná depa zeminy, řezivo ap.),

řídí nasazení sil a prostředků,

zpracovává přehled o průjezdnosti a nosnosti mostních objektů na místních komunikacích na území města,

provádí preventivní kontrolní činnost sil a prostředků pro použití při povodních, o kontrole provede zápis do Povodňové knihy,

plní další úkoly uložené předsedou PK.

 

V případě nepřítomnosti člena zastupuje zástupce vedoucího odboru technického.

Vedoucí Odboru majetku města:

vede přehled o počtech a řídí nasazení techniky a prostředků odboru k provedení protipovodňových opatření,

řídí nasazení sil a prostředků odboru,

vede přehled o přívodech a rozvodech elektro, plyno a telekomunikační sítě ve spravovaných objektech Správy majetku,

provádí informování ostatních majitelů a správců elektro, plyno a telekomunikační sítě na území města,

spolupracuje s Odborem školství a tělovýchovy při zajišťování prostorů pro ubytování evakuovaného obyvatelstva,

spolu s vedoucím Odboru školství a tělovýchovy vede přehled o ubytovacích kapacitách pro evakuované obyvatelstvo,

vede centrální evidenci škod na majetku města při povodni,

zajišťuje stálý přehled o momentálně volných městských bytech,

plní další úkoly uložené předsedou PK,

provádí preventivní kontrolní činnost jemu podřízených sil a prostředků, o kontrole provede zápis do Povodňové knihy.

 

V případě nepřítomnosti člena zastupuje vedoucí odd. SDBA OMM.

Vedoucí Odboru zdravotnictví a sociálních věcí:

zpracovává přehled o místech lékařské pomoci postiženým osobám,

spolupracuje s Krajským zdravotním radou, Krajskou hygienickou stanicí, Krajskou veterinární správou,

zabezpečuje spolupráci s ČČK a ostatními humanitárními organizacemi,

spolupracuje s vedoucím odboru školství a kultury v otázkách zabezpečení zdravotnické péče evakuovaných obyvatel,

zpracovává plán přidělení humanitární pomoci,

vede přehled o evakuovaných osobách (jméno, příjmení, datum narození, trvalé bydliště, místo nynějšího pobytu),

vede přehled o postižených osobách při povodni,

vede evidenci škod při povodni v působnosti odboru,

plní další úkoly uložené předsedou PK.

 

V případě nepřítomnosti člena zastupuje vedoucí oddělení sociální pomoci MM Karlovy Vary.

Tiskový mluvčí:

spolupracuje s medii v regionu,

připravuje informace pro informování obyvatelstva cestou medií,

plní úkoly uložené předsedou PK.

 

IZSM:

vede přehled o osobách, technice a prostředcích Sboru dobrovolných hasičů (dále jen SDH) na území města a ve spolupráci s HZS Karlovarského kraje oddělení IZS a služeb navrhuje a řeší jejich nasazení při povodni, JPO III a JPO V,

vede přehled o materiálu CO použitelného pro obyvatelstvo při povodni,

vede přehled o kapacitách využitelných obyvatelstvem při povodních,

v případě potřeby kontaktuje KOPIS a popřípadě požádá o výpomoc po předchozím souhlasném vyjádření primátora města,

vede evidenci škod při povodni v působnosti oddělení,

plní další úkoly uložené předsedou PK,

provádí preventivní kontrolní činnost jemu podřízených sil a prostředků, o kontrole provádí zápisy do Povodňové knihy.

 

V případě nepřítomnosti člena zastupuje vedoucí odd. krizového řízení MM Karlovy Vary.

Velitel Městské policie Karlovy Vary:

organizuje a zabezpečuje prvotní sběr informací o stavu vodních toků a srážkoměrné stanice,

organizuje a zabezpečuje vyrozumění a svoz orgánů PK,

ve spolupráci s Policii ČR se podílí na organizaci pořádkové služby a dopravního zabezpečení v místech vzniku povodně, při evakuaci obyvatelstva,

zabezpečuje spojení v síti MP,

organizuje informování a varování obyvatelstva v ohrožených částech města mobilními prostředky a tlampači MP,

provádí jednou měsíčně preventivní kontrolní činnost jemu podřízených sil a prostředků, o kontrole provede zápis do Povodňové knihy,

v době mimo povodňovou aktivitu zabezpečuje školení v obsluze pojítek PK,

vede evidenci škod při povodni v působnosti MP.

 

V případě nepřítomnosti člena zastupuje zástupce velitele Městské Policie.

Vodovody a Kanalizace Karlovy Vary, a.s.:

komunikuje s podnikem vodáren o stavu zásobování vodou a předává informace povodňové komisi,

plní úkoly uložené předsedou PK.

 

V případě nepřítomnosti zastupuje zástupce vedoucího provozu VAK KV, a.s.

Povodí Ohře, státní podnik:

komunikuje s podnikem povodí o stavu na tocích a vodních dílecha předává informace povodňové komisi,

plní úkoly uložené předsedou PK.

 

V případě nepřítomnosti zastupuje Poříčný KV střed provozu Otovice.

Náměstek primátora města:

vede přehled o dopravních kapacitách Dopravního podniku Karlovy Vary, a.s. použitelných pro dopravu při povodni a pro provedení přepravy evakuovaného obyvatelstva,

řídí nasazení prostředků Dopravního podniku Karlovy Vary, a.s.,

provádí preventivní kontrolní činnost dopravních kapacit pro použití při povodni, o kontrole provede protokolární zápis,

vede evidenci škod při povodni v působnosti Dopravního podniku Karlovy Vary, a.s.,

plní další úkoly uložené předsedou PK.

 

V případě nepřítomnosti zastupuje náměstek ředitele Dopravníku podniku Karlovy Vary.

Ředitel Lázeňských lesů Karlovy Vary (LL KV):

vede přehled o počtech sil a způsobu použití techniky a prostředků organizace pro použití při povodních,

řídí nasazení sil a prostředků Lázeňských lesů Karlovy Vary,

provádí jednou měsíčně preventivní kontrolní činnost prostředků pro použití při povodních, o kontrole provede protokolární zápis,

vede evidenci škod při povodni v působnosti Lázeňských lesů Karlovy Vary,

plní úkoly uložené předsedou PK.

 

V případě nepřítomnosti zastupuje zástupce ředitele LL KV.

Ředitel příspěvkové organizace Správa lázeňských parků (SLP KV):

vede přehled o počtech sil a způsobu použití techniky a prostředků organizace pro použití při povodních,

řídí nasazení sil a prostředků Správy lázeňských parků,

provádí jednou měsíčně preventivní kontrolní činnost sil a prostředků pro použití při povodních, o kontrole provede protokolární zápis,

vede evidenci škod v působnosti Správy lázeňských parků,

plní další úkoly uložené předsedou PK.

 

V případě nepřítomnosti zastupuje zástupce ředitele Správy lázeňských parků.

Úřad územního plánování a stavební úřad:

plní úkoly uložené předsedou PK.

 

HZS Karlovarského kraje – velitel stanice:

plní úkoly uložené předsedou PK,

komunikuje s dalšími složkami HZS a IZS.

 

V případě nepřítomnosti zastupuje KOPIS.


Organizační část > Činnost a jednání povodňové komise > Povinnosti členů povodňové komise

   | tisk | nahoru |

stránka c_pk_povinnosti.htm aktualizována: 13.12.2022, publikována: 07.10.2024