Vlčí potok ř.km 0,000 – 6,450

  Věcná část > Přirozená povodeň na tocích > Konkrétní vodní toky 

Vlčí potok ř.km 0,000 – 6,450

Previous pageReturn to chapter overviewNext page   Tisk této stránky
Odhad průběhu průtoku Q5 - pětiletý (směrem po proudu):

Nad silnicí (Božičany – Hamry) jsou vlivem nekapacitních propustků (Q1) neškodně zaplaveny inundace (louka, příbřežní vegetace) na obou březích.


Přes vozovku silnice (Božičany – Hamry, km 6.319) přepadá 3 m3/s.


Pod silnicí (Božičany – Hamry) se vrací voda přes sníženou inundaci zpět do koryta.


Pod rozdělovacím objektem (km 6.096) se vrací voda (cca 4.5 m3/s) zpět do koryta přes horní část areálu MO ČRS Božičany.


V km 5.968 – 5.314 jsou neškodně zaplaveny snížené zarostlé inundace na obou březích.


V km 5.314 – 5.200 jsou částečně zaplaveny zahrádky v chatové osadě na levém břehu.


V km 5.116 proudí 0.3 m3/s propustkem v levobřežní inundaci a postupně pod železniční tratí plní neškodně snížený prostor bývalého rybníka.


Výška hladiny v Novorolském rybníku závisí na objemu a tvaru povodňového hydrogramu. Při déle trvající povodni je částečně zaplavena chatová osada na pravém břehu u hráze.


V Novorolském a Božičanském rybníku dochází k významné transformaci povodně (108000+64000=172 000 m3).


U soutoku s Černým potokem (km 3.250 – 3.100) proudí po levobřežní louce cca 1.5 m3/s.


V km 1.900 – 0.000 jsou neškodně zaplaveny snížené inundace na obou březích.


Při průtoku Q5 voda proudí přes horní část oploceného areálu MO ČRS Božičany a zaplavuje snížené příbřežní inundace. Místně dochází k rozšíření břehových nátrží.

 

Odhad průběhu průtoku Q20 - dvacetiletý (směrem po proudu):

Nad silnicí (Božičany – Hamry) jsou vlivem nekapacitních propustků (Q1) neškodně zaplaveny inundace na obou březích.


Přes vozovku silnice (Božičany – Hamry, km 6.319) přepadá 7 m3/s.


Pod silnicí (Božičany – Hamry) přepadá postupně voda do dvou rybníků na levém břehu, na pravém břehu je ohrožena hráz rybníčku u cesty (km 6.135).


Pod rozdělovacím objektem (km 6.096) se vrací voda (cca 8.5 m3/s) zpět do koryta přes areál MO ČRS Božičany, dolní zástavba u potoka je zaplavena.


V km 5.780 – 5.700 začíná být zaplavována chatová osada na levém břehu.


V km 5.314 – 5.200 je částečně zaplavena zástavba v chatové osadě na levém břehu.


V km 5.116 proudí 0.6 m3/s propustkem v levobřežní inundaci a postupně pod železniční tratí plní neškodně snížený prostor bývalého rybníka, po naplnění voda přepadá přes hráz.


Výška hladiny v Novorolském rybníku závisí na objemu a tvaru povodňového hydrogramu. Při déle trvající povodni jsou částečně zaplaveny chatové osady na obou březích.


V Novorolském a Božičanském rybníku dochází k významné transformaci povodně (145000+70000=215 000 m3).


U soutoku s Černým potokem (km 3.250 – 3.100) proudí po levobřežní louce cca 3.7 m3/s, při návratu do koryta dochází k erozi hrany svahu koryta. V km 2.800 – 2.600 voda částečně zaplavuje levobřežní louku.


Nad stupněm v Jimlíkově (km 2.423) začíná voda vybřežovat do levobřežní inundace.


Most v areálu povrchového lomu JImlíkov II je zahlcen, přes mostovku přepadá 1.4 m3/s.


V km 1.977 – 0.000 voda proudí sníženými inundacemi na obou březích.


Při průtoku Q20 voda proudí inundacemi (eroze), dochází k břehovým nátržím. Voda přepadá přes mostovky nekapacitních mostů, lávek a zaplavuje částečně příbřežní chatové osady.

 

Odhad průběhu průtoku Q100- stoletý (směrem po proudu):

Nad silnicí (Božičany – Hamry) jsou vlivem nekapacitních propustků (Q1) neškodně zaplaveny inundace na obou březích.


Přes vozovku silnice (Božičany – Hamry, km 6.319) přepadá 7 m3/s.


Pod silnicí (Božičany – Hamry) přepadá postupně voda (cca 10 m3/s) do rybníků na levém břehu, na pravém břehu je rozplavena hráz rybníčku u cesty (km 6.135).


Pod rozdělovacím objektem (km 6.096) se vrací voda (cca 15 m3/s) zpět do koryta, voda proudí přes zástavbu areálu MO ČRS Božičany.


U lávky v km 5.770 proudí voda (cca 3 m3/s) do chatové osady na levém břehu, postupně se (přes zahrádky a po cestě k lávce v km 5.702) vrací zpět do koryta.


V km 5.935 – 5.900 voda proudí přes rybníček na levém břehu.


V km 5.314 – 5.200 je zaplavena zástavba v chatové osadě na levém břehu (hloubka proudící vody na příbřežní cestě cca 0.7 – 1.2 m).


V km 5.116 proudí 0.8 m3/s propustkem v levobřežní inundaci a postupně pod železniční tratí plní neškodně snížený prostor bývalého rybníka, po naplnění voda přepadá přes hráz. Přes železniční násep (v celé délce) přepadá cca 1 m3/s.


Pozn.: při povodni bude pravděpodobně omezena kapacita mostu odplaveným materiálem z chatových osad, a tím dojde ke zvýšení přepadu přes železniční násep.


Na březích Novorolského rybníka jsou zaplaveny chaty (+ cca 3 rodinné domy) na obou březích (zvýšení běžné hladiny až o 0.8 m).


V km 3.950 voda vybřežuje a proudí přes pravobřežní louku do Božičanského rybníka.


V Novorolském a Božičanském rybníku dochází k transformaci povodně (190000+80000=270 000 m3).


U soutoku s Černým potokem (km 3.250 – 3.100) proudí po levobřežní louce cca 6.5 m3/s, při návratu do koryta dochází k erozi hrany svahu koryta.


Vody z Černého potoka proudí v pravobřežní inundaci a pod jízkem v km 3.107 přepadají do Vlčího potoka.


Přes mostovku lávky v Božičanech přepadá voda (hloubka cca 0.2 m).


V km 2.780 – 2.720 přepadá voda přes levobřežní cestu a zatápí snížený prostor za cestou, na pravém břehu proudí voda přes sníženou louku.


Silniční most v Jimlíkově je zahlcen, přes zástavbu a silnici v levobřežní inundaci přepadá 4 m3/s a plní snížený prostor pod silnicí (č.p.19, ČOV Jimlíkov, zahrady). Na povodním rohu č.p.19 v levobřežní inundaci pod silnicí, může dosáhnout hloubka až 1m. Po naplnění prostoru (cca 30 min.) voda přepadá přes cestu v areálu lomu zpět do koryta.


Pozn.: k zaplavování sníženého prostoru dojde již dříve vzhledem k nedovřeným zpětným klapkám odvodnění


Most v areálu povrchového lomu JImlíkov II je zahlcen, přes mostovku přepadá 14 m3/s. Na levém břehu pod mostem voda přepadá do snížené zarostlé inundace.


Vybřežená voda na pravém břehu nad mostem se postupně vrací zpět do koryta.


Pozn.: na pravém břehu u mostu může dojít k vytvoření erozní rýhy směrem do povrchového lomu, při déle trvající povodni může dojít k erozi hrany a částečnému zatopení prostoru lomu


Pod křížením s parovodem v km 0.590 dojde k rozšíření zúženého koryta nad brodem.


U silničního mostu v km 0.076 je zapojen (od Q10) do převodu vody propustek DN800 na levém břehu.


Při průtoku Q100 voda proudí přes rybniční hráze a zástavbu v areálu MO ČRS Božičany. Voda částečně proudí a zaplavuje levobřežní chatové osady (Nová Role) a příbřežní zástavbu Novorolského rybníka. Voda přepadá přes mostovky nekapacitních mostů a lávek (destrukce objektů). V Jimlíkově je zaplavena zástavba a ČOV na levém břehu. Klenba silničního mostu (sil. č.222) u soutoku s Chodovským potokem je právě zahlcena.

 

Soubor: pp_Vli.htm


Věcná část > Přirozená povodeň na tocích > Konkrétní vodní toky > Vlčí potok ř.km 0,000 – 6,450

 | nahoru |

stránka aktualizována: 26.4.2012, publikována: 29.5.2012