Činnost a jednání povodňové komise

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

[Úvodní stránka]  Organizační část >

Činnost a jednání povodňové komise

Povodňová komise pro správní obvod obce s rozšířenou působností řídí, koordinuje a kontroluje ochranu před povodněmi na území správního obvodu obce s rozšířenou působností – ve smyslu povinností podle ustanovení § 79 zákona č. 254/2001 Sb. o vodách a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (vodní zákon) a podle Povodňového plánu pro správní obvod obce s rozšířenou působností.

Řídí a koordinuje opatření, prováděná povodňovými orgány obcí a v případě potřeby vyžaduje od jiných orgánů, právnických a fyzických osob, osobní a věcnou pomoc – to vše – pokud povodeň zasáhla územní obvody více obcí ve správním obvodu a pokud PK stačí vlastními silami a prostředky činit potřebná opatření a pokud řízení ochrany před povodněmi nepřevzala Povodňová komise Karlovarského kraje se sídlem v Karlových Varech, resp. pokud nebyl na území správního obvodu obce s rozšířenou působností vyhlášen stav nebezpečí nebo nouzový stav podle krizového zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, kdy PK podle dikce krizového zákona přestává pracovat samostatně a stává se součástí krizového štábu pro správní obvod obce s rozšířenou působností.

Činnost a způsob jednání komise jsou dány zákonem č. 254/2001 Sb., o vodách a vnitřními předpisy městského úřadu.

Komise se schází k projednání potřebných opatření podle povodňové situace, jakož i mimo období povodní ohrožujících její správní území, k projednání organizačních a jiných závažných otázek souvisejících se zabezpečováním ochrany před povodněmi. Komisi svolává a jednání řídí její předseda z vlastního podnětu, z podnětu některého z členů povodňové komise, na žádost povodňové komise ORP a kraje.

Sídlem komise je Městský úřad Ostrov. Jednání se však může dle konkrétních okolností svolat i na jiné místo.

Jednání komise se svolává alespoň 1x ročně, a to nejpozději do 30.11. běžného roku. Na těchto (mimopovodňových) jednáních se prověřují přípravná opatření, zejména:

stav povodňového plánu správního obvodu povodňové komise,

organizační a technická připravenost, včetně spojení,

podněty k realizaci potřebných opatření v zájmu ochrany před povodněmi,

vyhodnocení činnosti v uplynulém období.
 

V období povodně zahajuje komise činnost při dosažení 2. SPA

přebírá informace od hlásného systému a předpovědní služby,

vyhlašuje a odvolává 2. a 3. SPA,

posuzuje účinnost přijatých opatření,

koordinuje zabezpečovací a záchranné práce,

vyžaduje další pomoc orgánů, právnických a fyzických osob,

dokumentuje a dokladuje průběh povodně.
 

Členové komise jsou při dosažení 2. SPA povinni oznamovat svou dosažitelnost. Hrozí-li nebezpečí z prodlení, může předseda povodňové komise učinit neodkladná opatření.


Organizační část > Činnost a jednání povodňové komise

   | tisk | nahoru |

stránka c_org_cinnost.htm aktualizována: 16.01.2021, publikována: 12.12.2023