|
<< Klikněte pro zobrazení obsahu >> INTERNÍ VERZE [Úvodní stránka] Věcná část > Druh a rozsah ohrožení povodní > Přirozená povodeň na tocích > Sázek |
V levé části inundace (břehu) do aktivní záplavové zóny spadá území v úsecích a lokalitách:
•v úseku ř. km 10,05–10,67 (od cestního propustku až po drobný levostraný přítok);
•v úseku ř. km 10,70–10,97 (nad přítokem až po železniční viadukt);
•v úseku ř. km 11,01–11,20;
•v úseku ř. km 11,35 až do konce zájmového úseku.
V pravé části inundace (břehu) do aktivní záplavové zóny spadá území v úsecích a lokalitách:
•v úseku ř. km 10,05–10,83 (od cestní propustku až po ČOV);
•v úseku ř. km 11,00–11,26 (nad železničním viaduktem až pod silnici II.tř./213);
•kolem ř. km 11,32;
•v úseku ř. km 11,65–12,30.
Pro převod velkých vod jsou obecně problémem překážky nadměrně vzdouvající hladinu (mosty, mostky, lávky a propustky), nedostatečně kapacitní koryto a příliš pozvolný sklon dna.
Podrobněji jsou jednotlivé významné překážky průtoku uvedeny níže:
•v ř. km 10,050 betonový propustek;
•v.ř. km 10,953 stupeň (h=1,05 m);
•v.ř. km 10,969 kamenný klenutý most;
•v ř. km 10,991 železobetonový silniční most;
•v ř. km 11,461 železobetonový silniční most;
•v ř. km 11,898 betonový mostek.
Kapacita koryta a objektů je překročena ve většině délky řešeného úseku toku.
Pouze
•v úseku ř. km 10,83–10,97 na pravém břehu (ČOV nebude zaplavena);
•kolem ř. km 10,97 (železniční viadukt);
•kolem ř. km 11,29 (silniční most – silnice II.tř./213 Líbá-Luby);
•a na pravém břehu okolo ř.km 11,461 (silniční most) je břehová kapacita dostatečná.
stránka b_druh_prirozena_Sazek.htm aktualizována: 26.11.2025, publikována: 12.12.2025