<< Klikněte pro zobrazení obsahu >> INTERNÍ VERZE [Úvodní stránka] Organizační část > Činnost a jednání povodňové komise |
Činnost a způsob jednání komise jsou dány zákonem č. 254/2001 Sb., o vodách a vnitřními předpisy Obecního úřadu Dolní Žandov.
Povodňovou komisi zřizuje a členy povodňové komise jmenuje starosta, který ze zákona vykonává funkci předsedy. Povodňová komise je složena ze zástupců obce a organizací v obci, které jsou způsobilé k provádění opatření, popřípadě pomoci při ochraně před povodněmi.
Komise se schází k projednání potřebných opatření podle povodňové situace, jakož i mimo období povodní ohrožujících její správní území, k projednání organizačních a jiných závažných otázek souvisejících se zabezpečováním ochrany před povodněmi. Komisi svolává a jednání řídí její předseda z vlastního podnětu, z podnětu některého z členů povodňové komise, na žádost povodňové komise ORP Cheb nebo Karlovarského kraje.
Sídlem komise je Obecní úřad Dolní Žandov. Povodňová komise a její jednotliví členové jsou svoláváni dle potřeby a uvážení starosty obce prostřednictvím e-mailu nebo mobilních telefonů.
Jednání komise se svolává alespoň 1× ročně, a to nejpozději do 30. 11. běžného roku. Na těchto (mimopovodňových) jednáních se prověřují přípravná opatření, zejména:
•stav povodňového plánu správního obvodu obce,
•organizační a technická připravenost, včetně spojení,
•podněty k realizaci potřebných opatření v zájmu ochrany před povodněmi,
•vyhodnocení činnosti v uplynulém období a projednání závěrů povodňových prohlídek,
•medializace povodňové problematiky, informování občanů.
Při dosažení prvního stupně povodňové aktivity musí být minimálně jeden osobní automobil přistaven ke stanovišti povodňové komise. Při druhém a třetím stupni povodňové aktivity musí být minimálně dva osobní automobily k dispozici povodňové komisi. Použití vozidel musí být v době povodně konzultováno a schváleno povodňovou komisí.
•povodňový plán v off-line verzi na flashdisku
•povodňový plán v tištěné verzi
•PC s tiskárnou s funkčním připojením k internetové sítí (minimálně s možností odesílat a přijímat elektronickou poštu), záložní zdroj (minimálně notebook s funkční baterií)
•2 ks ruční diktafon,
•stolní diktafon pro přepisování zpráv,
•televizor a videorekordér (SW v PC pro nahrávání TV záznamů, záznamů z kamer apod.),
•nouzové LED osvětlení pracoviště,
•ruční LED akumulátorové osvětlovací prostředky včetně čelových reflektorů,
•záložní zdroj elektrické energie alespoň do výkonu 4 kW,
•mobilní telefony včetně powerbank a mobilních nabíječek,
•telefony – pevné linky – 2ks, z toho jeden fax,
•kreslící a psací prostředky,
•nástěnná mapa obce Dolní Žandov,
•digitální fotoaparát,
•dalekohled,
•měřící pásmo 50 m případně laserový metr
•proviantní zabezpečení pro přípravu teplých nápojů a ohřev stravy,
•záložní oděv a obuv.
Starosta obce – předseda PK:
•rozhoduje o svolání PK,
•řídí činnost PK,
•organizuje sběr informací o povodňové situaci,
•vyhlašuje jednotlivé stupně povodňové aktivity,
•na základě informací o situaci vydává rozhodnutí k realizaci protipovodňových opatření,
•rozhoduje o nasazení sil a prostředků ve své podřízenosti,
•schvaluje obsah informací pro sdělovací prostředky,
•ověřuje záznamy v povodňové knize.
•zodpovídá za zpracování a aktualizaci povodňového plánu obce Dolní Žandov,
•předává podklady pro zpracování Zprávy o povodni, případně zpracovává jednotlivé kapitoly Zprávy o povodni,
•navrhuje hejtmanovi kraje vyhlášení krizového stavu (stavu nebezpečí).
Místostarosta obce – místopředseda PK:
•zastupuje starostu obce v případě jeho nepřítomnosti a plní i jeho povinnosti,
•organizuje varování a informování obyvatelstva, fyzických a právnických osob v ohrožených částech obce,
•zpracovává návrh použití provizorních hradících prostředků (pytle s pískem, vybraná depa zeminy, řezivo ap.),
•organizuje evakuaci obyvatelstva,
•organizuje náhradní ubytování a stravování evakuovaného obyvatelstva,
•vede přehled o evakuovaných osobách,
•zpracovává plán přidělení humanitární pomoci a organizují vlastní humanitární pomoc,
•komunikuje se správci inženýrských sítí o situaci a odstávkách.
•aktivuje pracoviště PK,
•udržuje spojení se členy PK a ostatními spolupracujícími orgány a vede přehled o pohybu a dosažitelnosti členů komise a vozidlech vyčleněných pro PK,
•vyrozumívá sousední obce, ORP, dispečinky podniků povodí a OPIS HZS,
•připravuje obsah informací a zpráv pro obecní rozhlas a sdělovací prostředky a po schválení předsedou PK zajišťuje jejich zveřejnění,
•provádí výdej a evidenci použití vybavení povodňové komise,
•organizuje proviantní zabezpečení PK,
•přepisuje informace na PC, připravuje podklady pro hlášení,
•zajišťuje podklady pro činnost PK,
•koordinuje evidenční a dokumentační práce,
•vede centrální evidenci škod na majetku obce při povodni a evidenci ostatních škod,
•zaznamenává veškeré informace do Povodňové knihy,
•v době mimo povodňovou aktivitu zpracovává návrh smluvního zajištění zemních strojů (rypadla, nakladače, hutnící prostředky), autojeřábů, dopravní techniky (sklápěčky, valníky ap.), mobilní elektrocentrály, automobilní cisterny na vodu apod. a dalších odborných subjektů (statik, dendrolog apod.),
•plní další úkoly uložené předsedou PK.
•předkládá návrhy na opatření a průběžně informuje předsedu a místopředsedu PK,
•vede přehled o osobách, technice a prostředcích na území obce, řídí nasazení techniky obce a firem,
•ve spolupráci s Územním odborem HZS navrhuje nasazení smluvních subjektů IZS při povodni,
•ve spolupráci s KSÚS vyhodnocuje dopravní situaci a průjezdnost v zasaženém území – navrhuje trasy příjezdu a přesunu po komunikacích pro záchranné síly a prostředky, navrhuje evakuační trasy,
•navrhuje vyžádání sil a prostředků v případě vyčerpání vlastních možností od vyššího stupně (cestou ORP u KOPIS),
•při pohybu v terénu zároveň provádí hlídkovou službu,
•plní další úkoly uložené předsedou PK.
•předkládají návrhy na opatření a průběžně informují předsedu a místopředsedu PK,
•provádějí hlásnou a hlídkovou službu.
•zajišťují nasazení sil a prostředků vlastních společností,
•podílí se dle pokynů místopředsedů komise na evakuaci obyvatel,
•spolupracují s Krajskou hygienickou správou, Krajskou veterinární správou, podnikem vodáren,
•organizují odchyt ohrožených zvířat a jejich převoz do útulku,
•organizují likvidaci uhynulých zvířat,
•provádí informování ostatních majitelů a správců elektro, plyno a telekomunikační sítě na území obce,
•s Policií ČR koordinují zajištění veřejného pořádku,
•navrhují vyžádání nedostupných strojů v případě vyčerpání vlastních možností od vyššího stupně (cestou ORP u KOPIS).
•předkládají návrhy na opatření a průběžně informují předsedu PK,
•při pohybu v terénu zároveň provádí hlídkovou službu,
•plní další úkoly uložené předsedou PK.
seznam členů PK: |
|
správní území: |
554502 Dolní Žandov (mapa) |
adresa: |
OÚ Dolní Žandov, Dolní Žandov 36, Dolní Žandov |
telefon: |
354693511 |
fax: |
354693439 |
e-mail: |
|
web: |
|
S-JTSK: |
-876 363 -1 030 803 |
GPS: |
50.0174N 12.5516E (mapy.cz) |
Další informace: Kontaktní údaje povodňových komisí
stránka c_org_pk.htm aktualizována: 24.08.2024, publikována: 08.10.2024