Činnost a jednání povodňové komise

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

 INTERNÍ VERZE  [Úvodní stránka]  Organizační část >

Činnost a jednání povodňové komise

Činnost a způsob jednání komise jsou dány zákonem č. 254/2001 Sb., o vodách a vnitřními předpisy Městského úřadu Mariánské Lázně.

Povodňovou komisi města zřizuje a členy povodňové komise jmenuje městská rada. Starosta města Mariánské Lázní je předsedou komise. Povodňová komise je složena ze zástupců města a organizací v regionu, které jsou způsobilé k provádění opatření, popřípadě pomoci při ochraně před povodněmi.

V případě souběžné činnosti povodňové komise města a obce s rozšířenou působností pověřuje starosta řízením povodňové komise města jiného člena komise.

Komise se schází k projednání potřebných opatření podle povodňové situace, jakož i mimo období povodní ohrožujících její správní území, k projednání organizačních a jiných závažných otázek souvisejících se zabezpečováním ochrany před povodněmi.

Sídlem povodňové komise v době zasedání je Městský úřad Mariánské Lázně, Ruská 155, Mariánské Lázně. V případě potřeby lze jednání komise svolat i na jiné místo.

Kontaktním místem pro obce a další subjekty v době klidu je Městský úřad Mariánské Lázně, Odbor krizového řízení, Ruská 155, Mariánské Lázně (v pracovní době).

Zasedání povodňové komise města Mariánské Lázně svolává její předseda (případně jeho zástupce).

V době povodně:

na žádost předsedy povodňové komise,

na základě doporučení pracovníků MÚ Mariánské Lázně nebo Městské policie,

na žádost správce povodí nebo Krajského úřadu Karlovarského kraje,

na základě vlastního vyhodnocení povodňové situace a jejího možného vývoje.

 

Mimo povodeň:

k projednání organizačních a jiných závažných otázek zabezpečení ochrany před povodněmi jako je např.:

stav povodňového plánu správního obvodu města,

organizační a technická připravenost, včetně spojení,

podněty k realizaci potřebných opatření v zájmu ochrany před povodněmi,

vyhodnocení činnosti v uplynulém období,

medializace povodňové problematiky, informování občanů.

 

Členové komise jsou při dosažení 1. SPA na území města povinni oznamovat svou dosažitelnost.

Hrozí-li nebezpečí z prodlení, může předseda povodňové komise učinit neodkladná opatření bez svolané povodňové komise.

K operativnímu plnění úkolů může povodňová komise města Mariánské Lázně po dohodě s příslušnými orgány a organizacemi zřídit svůj pracovní štáb.

Vedoucím pracovního štábu je tajemník komise. Členy pracovního štábu jmenuje předseda komise.

Pracovní štáb povodňové komise města Mariánské Lázně je operativní a výkonnou složkou komise. Při své činnosti zejména:

soustřeďuje zprávy o povodňové situaci, posuzuje a vyhodnocuje její vývoj a připravuje souhrnné informace pro jednání povodňové komise,

vyžaduje průběžné zprávy od správců vodních toků a majitelů ohrožených nemovitostí,

připravuje a předkládá povodňové komisi návrhy potřebných opatření v celém rozsahu její působnosti,

zajišťuje a kontroluje provedení přijatých opatření a podle pokynů povodňové komise provádí jejich koordinaci,

zabezpečuje další činnosti, k nimž je povodňovou komisí pověřen.

 

K plnění výše uvedených úkolů bude povodňová komise města Mariánské Lázně používat při ochraně před povodněmi zejména těchto složek:

vlastní povodňovou komisi, případně její pracovní štáb,

oddělení krizového řízení Městského úřadu Mariánské Lázně,

odbor dopravy a vnitřních věcí Městského úřadu Mariánské Lázně,

odbor životního prostředí Městského úřadu Mariánské Lázně,

HZS Karlovarského kraje,

vlastní (eventuálně nasmlouvané) technické prostředky města,

další instituce ve smyslu příslušných právních předpisů.

 

 

hmtoggle_arrow1Mariánské Lázně

 

 

 


Organizační část > Činnost a jednání povodňové komise

   | tisk | nahoru |

stránka c_org_cinnost.htm aktualizována: 11.06.2023, publikována: 07.10.2024