<< Klikněte pro zobrazení obsahu >> INTERNÍ VERZE [Úvodní stránka] Organizační část > Přehled úkolů skupin a povinnosti členů PK města Sokolov (v době povodně a po povodni) > Činnosti pracovního štábu a jednotlivých pracovních skupin PK > Pracovní skupina TÝLOVÉHO ZABEZPEČENÍ, OCHRANY OBYVATELSTVA A EVAKUACE |
Skupina týlového zabezpečení, ochrany obyvatelstva a evakuace sjednocuje a zabezpečuje požadavky povodňové komise a nasazených sil na zabezpečení materiálně technickými potřebami, včetně požadavků na proviantní a zdravotnické zabezpečení. Organizuje a zabezpečuje evakuaci obyvatelstva, nouzové přežití, přijímání a organizování humanitární pomoci.
•zabezpečuje nutnou hygienickou a zdravotní péči pro občany města, povodňovou komisi a zasahující síly;
•zabezpečuje požadavky na proviantní zabezpečení povodňové komise města a zasahujících sil, včetně IZS;
•vede přehled o volných místech pro nouzové ubytování a realizuje požadavky na jejich zabezpečení, udržuje přehled o volných městských bytech;
•ve spolupráci s Vodohospodářskou společností Sokolov, s.r.o. zabezpečuje nouzové zásobování pitnou vodou;
•vede přehled a vyhodnocuje požadavky na nouzové zásobování potravinami;
•zabezpečuje zásobování energiemi a pohonnými hmotami;
•vede přehled o funkčnosti energetických rozvodů na území města;
•informuje školská zařízení a udržuje s nimi součinnost;
•spolupracuje s Městskou policií a psím útulkem při odchytu volně pobíhajících zvířat;
•sleduje a vyhodnocuje hygienicko-epidemiologickou situaci a navrhuje způsoby jejího řešení;
•zabezpečuje psychologickou pomoc postiženým;
•zabezpečuje evakuaci obyvatelstva z ohrožených oblastí a jejich následné ubytování;
•vede evidenci o nezvěstných, pohřešovaných a evakuovaných osobách, poskytuje informace příbuzným o novém pobytu evakuovaných;
•přijímá a navrhuje rozdělení humanitární pomoci, eviduje příjemce humanitární pomoci;
•v případě potřeby zřizuje centrum humanitární pomoci a spolupracuje s nevládními humanitárními organizacemi;
•vede přehled o využitelném materiálu ve skladu CO a ve vlastnictví fyzických a právnických osob;
•v součinnosti s odborem sociálních věcí (OSV) zajišťuje a organizuje poskytování sociálních dávek;
•vede evidenci povodňových škod a připravuje podklady pro ekonomické rozbory škod a následků;
•podílí se společně s ostatními skupinami povodňové komise na zabezpečení prvotního úklidu.
prostřednictvím vedoucích odborů, oddělení:
•podílí se na přípravě návrhů opatření předsedy PK k řešení povodňové situace;
•vede centrální evidenci škod na majetku města Sokolov při povodni;
•zabezpečuje náhradní ubytování formou tzv. „krizového ubytování“, které spadá do jeho působnosti (volné byty v majetku města, popřípadě jiné ubytovací prostory v majetku města – spolupracuje se Sokolovskou bytovou s.r.o., prostory ZŠ – spolupráce s odborem školství a kultury);
•v případě potřeby zajišťuje uskladnění věcí, které byly např. v rámci evakuace odvezeny z ohroženého území (spolupráce s SOTES Sokolov spol. s r.o.).
•je garantem za koordinaci evakuace z ohrožených území;
•spolupracuje se zdravotnickými zařízeními, ČČK a dalšími občanskými sdruženími při zajišťování pomoci evakuovaným osobám;
•spolupracuje se odborem životního prostředí v oblasti Služby nouzového zásobování vodou (např. zajišťováním dodávek balené pitné vody, prostředků na dezinfekci vody);
•přijímá nabídky a poptávky humanitární pomoci, vede přehled o místech vhodných pro uložení humanitární pomoci, evakuovaných věcí apod. a ve spolupráci s Městkou policií Sokolov organizuje střežení těchto skladů, v této oblasti spolupracuje zejména odborem správy majetku;
•zabezpečuje, ve spolupráci s odborem kanceláře tajemníka zveřejňování nabídek a poptávek humanitární pomoci;
•koordinuje činnost středisek humanitární pomoci zřízených městem;
•zabezpečuje poskytování státní podpory občanům, kteří se ocitli v mimořádně obtížných poměrech;
•v případě potřeby zabezpečuje náhradní způsob výplaty sociálních a obdobných dávek;
•organizuje poskytování psychologické a duchovní pomoci občanům;
•specializuje se na nouzové ubytování a stravování seniorů, osob tělesně postižených apod.
•zajišťuje data o evakuovaných osobách (jméno, příjmení, datum narození, trvalé bydliště, místo nynějšího pobytu);
•vede přehled o všech osobách, které byly postiženy při povodni (kam byly evakuovány apod.);
•podle požadavků PK vyhotovuje seznamy osob (objektů) určených k evakuaci z ohrožených míst;
•v případě potřeby spolupracuje v oblasti své působnosti se sousedními obcemi a dalšími orgány (např. KÚ KVK, MV ČR …);
•zajišťuje agendu občanských průkazů v souladu s platnou legislativou;
•zajišťuje ve spolupráci s odborem kanceláře tajemníka zveřejnění telefonních čísel pro hlášení přechodné změny pobytu a nepřetržitou obsluhu těchto telefonních linek.
stránka c_ukoly_pk_tyl.htm aktualizována: 14.12.2022, publikována: 07.10.2024