<< Klikněte pro zobrazení obsahu >> INTERNÍ VERZE [Důležité stránky] Výběr z dPP > Činnost a jednání povodňové komise |
Činnost a způsob jednání komise jsou dány zákonem č. 254/2001 Sb., o vodách a vnitřními předpisy Obecního úřadu Kaceřov.
Povodňovou komisi zřizuje a členy povodňové komise jmenuje starosta, který ze zákona vykonává funkci předsedy. Povodňová komise je složena ze zástupců obce a organizací v obci, které jsou způsobilé k provádění opatření, popřípadě pomoci při ochraně před povodněmi.
Komise se schází k projednání potřebných opatření podle povodňové situace, jakož i mimo období povodní ohrožujících její správní území, k projednání organizačních a jiných závažných otázek souvisejících se zabezpečováním ochrany před povodněmi. Komisi svolává a jednání řídí její předseda z vlastního podnětu, z podnětu některého z členů povodňové komise, na žádost povodňové komise ORP Sokolov nebo Karlovarského kraje.
Sídlem komise je Obecní úřad Kaceřov. Povodňová komise a její jednotliví členové jsou svoláváni dle potřeby a uvážení starosty obce prostřednictvím e-mailu nebo mobilních telefonů.
Jednání komise se svolává alespoň 1× ročně, a to nejpozději do 30. 11. běžného roku. Na těchto (mimopovodňových) jednáních se prověřují přípravná opatření, zejména:
•stav povodňového plánu správního obvodu obce,
•organizační a technická připravenost, včetně spojení,
•podněty k realizaci potřebných opatření v zájmu ochrany před povodněmi,
•vyhodnocení činnosti v uplynulém období a projednání závěrů povodňových prohlídek,
•medializace povodňové problematiky, informování občanů.
Starosta obce – předseda PK:
•rozhoduje o svolání PK,
•řídí činnost PK,
•organizuje sběr informací o povodňové situaci,
•vyhlašuje jednotlivé stupně povodňové aktivity,
•na základě informací o situaci vydává rozhodnutí k realizaci protipovodňových opatření,
•rozhoduje o nasazení sil a prostředků ve své podřízenosti,
•schvaluje obsah informací pro sdělovací prostředky,
•ověřuje záznamy v povodňové knize.
•zodpovídá za zpracování a aktualizaci povodňového plánu obce Kaceřov,
•předává podklady pro zpracování Zprávy o povodni, případně zpracovává jednotlivé kapitoly Zprávy o povodni,
•navrhuje hejtmanovi kraje vyhlášení krizového stavu (stavu nebezpečí).
Místostarosta obce:
•zastupuje starostu obce v případě jeho nepřítomnosti a plní i jeho povinnosti,
•organizuje varování a informování obyvatelstva, fyzických a právnických osob v ohrožených částech obce,
•zpracovává návrh použití provizorních hradících prostředků (pytle s pískem, vybraná depa zeminy, řezivo ap.),
•organizuje evakuaci obyvatelstva,
•organizuje náhradní ubytování a stravování evakuovaného obyvatelstva,
•vede přehled o evakuovaných osobách,
•zpracovávají plán přidělení humanitární pomoci a organizují vlastní humanitární pomoc,
•komunikují se správci inženýrských sítí o situaci a odstávkách.
•v době mimo povodňovou aktivitu zpracovává návrh smluvního zajištění zemních strojů (rypadla, nakladače, hutnící prostředky), autojeřábů, dopravní techniky (sklápěčky, valníky ap.), mobilní elektrocentrály, automobilní cisterny na vodu apod. a dalších odborných subjektů (statik, dendrolog apod.),
•aktivuje pracoviště PK a zajišťuje podklady pro činnost PK,
•udržuje spojení se členy PK a ostatními spolupracujícími orgány a vede přehled o pohybu a dosažitelnosti členů komise a vozidlech vyčleněných pro PK,
•vyrozumívá sousední obce, ORP,
•připravuje obsah informací a zpráv pro obecní rozhlas a sdělovací prostředky a po schválení předsedou PK zajišťuje jejich zveřejnění,
•provádí výdej a evidenci použití vybavení povodňové komise,
•organizuje proviantní zabezpečení PK,
•přepisuje informace na PC, připravuje podklady pro hlášení ORP,
•koordinuje evidenční a dokumentační práce,
•vede centrální evidenci škod na majetku obce při povodni a evidenci ostatních škod,
•zaznamenává veškeré informace do Povodňové knihy,
•plní další úkoly uložené předsedou PK.
•provádějí hlásnou a hlídkovou službu.
•předkládají návrhy na opatření a průběžně informuje předsedu a místopředsedu PK,
•vedou přehled o osobách, technice a prostředcích na území obce, řídí nasazení techniky obce a firem,
•ve spolupráci s Územním odborem HZS navrhuje nasazení smluvních subjektů IZS při povodni,
•navrhuje vyžádání sil a prostředků v případě vyčerpání vlastních možností od vyššího stupně (cestou ORP u KOPIS),
•podílí se dle pokynů místopředsedů komise na evakuaci obyvatel,
•ve spolupráci s KSÚS vyhodnocují dopravní situaci a průjezdnost v zasaženém území - navrhuje trasy příjezdu a přesunu po komunikacích pro záchranné síly a prostředky, navrhuje evakuační trasy,
•spolupracují s Krajskou hygienickou správou, Krajskou veterinární správou, podnikem vodáren,
•organizují odchyt ohrožených zvířat a jejich převoz do útulku,
•organizují likvidaci uhynulých zvířat,
•provádí informování ostatních majitelů a správců elektro, plynovodní a telekomunikační sítě na území obce,
•s Policií ČR koordinují zajištění veřejného pořádku,
•při pohybu v terénu zároveň provádí hlídkovou službu,
•plní další úkoly uložené předsedou PK.
seznam členů PK: |
|
správní území: |
560421 Kaceřov (mapa) |
adresa: |
č.p. 32, Kaceřov |
telefon: |
352683045 |
e-mail: |
|
poznámka: |
podatelna@kacerov.cz |
web: |
|
S-JTSK: |
-877 220 -1 015 968 |
GPS: |
50.1478N 12.5063E (mapy.cz) |
Další informace: Kontaktní údaje povodňových komisí
Soubor: c_org_pk.htm
stránka aktualizována: 15.08.2024, publikována: 07.10.2024