<< Klikněte pro zobrazení obsahu >> INTERNÍ VERZE [Úvodní stránka] Věcná část > Druh a rozsah ohrožení povodněmi > Přirozená povodeň na toku Kamenný potok |
ř.km 1,206 až 2,780 – nad souvislou zástavbou
Nad mostem P37M končí souvislá zástavba, koryto je zde mělké, méně kapacitní a rozliv je širší než v nižších úsecích toku. V profilu P47 je jediná nemovitost v blízkosti toku, ta však leží mimo dosah Q100. Nemovitosti v Zátiší nad mostem P50M jsou mimo dosah jakékoliv povodně.
ř.km 0,616 až 1,206 – horní část intravilánu obce
Most P21M je bezpečně kapacitní na Q100. Mezi profily P23 a P28 je nekapacitní úsek, kde dochází k rozlivu Q100, ale i Q20. Při povodni Q100 zde může dojít k částečnému zaplavení nemovitostí na pravém břehu, ty jsou však mimo aktivní zónu. V úseku toku P32 až P35 je několik nemovitostí na levém břehu v těsném dosahu Q100. Vzhledem k vyšším podezdívkám domů zde však nikde nemůže dojít k významnému ohrožení. Všechny nemovitosti jsou mimo aktivní zónu.
ř.km 0,186 až 0,616 – nad železničním mostem
Železniční most je bezpečně kapacitní na Q100. Přímo nad železničním mostem je na pravém břehu nemovitost v dosahu Q100. Při Q100 může dojít pouze k zaplavení sklepů, nemovitost je mimo aktivní zónu. Nad mostem P12 je na pravém břehu nemovitost v dosahu Q20, i ta však leží mimo aktivní zónu (dole vpravo).
Dále až k mostu P21M není žádná nemovitost v dosahu Q100.
ř.km 0,000 až 0,186 – od soutoku se Svatavou až po železniční most
Tento úsek toku je nejkritičtějším úsekem na celém Kamenném potoce. Proti toku nad železničním mostem má tento úsek o něco menší sklon, menší rychlosti, režim proudění se mění na říční a hloubka vody je výrazně větší. Inundace je zde plochá a koryto neprochází přímo údolnicí, ale při jejím pravém okraji. To vše znamená, že zde dojde při Q100, ale i při Q20 k poměrně širokému rozlivu a několik průmyslových objektů je v aktivní zóně.
Nad koupalištěm (km 29.604 – 29.518) dojde k vybřežení do snížené pravé inundace. Pod pravobřežním přítokem (km 29.367 – 28.735) dojde k neškodnému proudění ve snížené pravé inundaci.
V PF36 (km 28.535) dojde k vybřežení cca 1 m3/s na novou cestu v pravé inundaci. Odvodňovacím příkopem se voda neškodně vrátí zpět do koryta. U profilu PF33 (km 28.393) je zatopena nová cesta v pravé inundaci a v PF32 (km 28.326) se propustkem částečně zatopí příkop podél silnice.
Pod silničním mostem PF27 v km 28.090 se zpětným vzdutím zatopí podchod nové cesty pod silnicí.
Pod násypem cesty strženého mostu PF25 (km 28.073 – 27.010) dochází k částečnému proudění v obou snížených inundací. V PF18 (km 27.793) se propustkem dostává voda za novou cestu a neškodně proudí za cestou k zahrádkám. Zahrádky jsou nejdříve částečně zatopeny zpětným vzdutím do odvodňovacích příkopů a dále místním přelitím nové cesty.
Při průtoku Q10 dojde k zatopení sklepů na příbřežních pozemcích (SRN), k částečnému zatopení zahrádek a k místním břehovým nátržím.
Od státní hranice po ČOV (km 29.924 – 28.680) dojde k vybřežení do snížených inundací. V levé inundaci na území SRN voda částečně proudí po silnici a mezi zástavbou. V pravé inundaci je částečně zatopeno koupaliště.
V PF36 (km 28.535) dojde k vybřežení cca 5 m3/s na novou cestu v pravé inundaci a dochází k proudění v pravé inundaci pod silnicí.
Pod silničním mostem PF27 (km 28.073 – 27.010) dochází k zatopení a proudění v obou inundacích. V PF26 (km 28.110) přepadá cca 2 m3/s přes násep původní cesty.
Nad PF18 (km 27.793) se přepadem a propustkem dostává voda za novou cestu a proudí za cestou k zahrádkám. Zahrádky jsou nejdříve částečně zatopeny zpětným vzdutím do odvodňovacích příkopů a dále jimi proudí voda přelitím nové cesty.
Při průtoku Q50 dojde ke škodám způsobených prouděním v zástavbě a v zahrádkách, k místním břehovým nátržím a podemletí opěrných zdí.
Od státní hranice po ČOV (ř.km 29.924 – 28.680) dojde k vybřežení do snížených inundací. V levé inundaci na území SRN voda částečně proudí po silnici a mezi zástavbou. V pravé inundaci je částečně zatopeno koupaliště.
Na ř.km 28.535 dojde k vybřežení na novou stezku pro pěší v pravé inundaci. Stezka pro pěší přecházející přemostěním Svatavy do levé inundace je pod silničním mostem v celé délce zatopena. Pod ř.km 27.821 dochází přelitím stezky k rozsáhlému zatopení pozemků v levé inundaci – louka, zahrádkářské kolonie, parkoviště pro lyžařskou sjezdovku. V pravé inundaci dochází k vybřežení po železniční trať.
Na ř.km 27.190 nad silničním mostem dochází k přepadu přes sníženou silnici do zahrádek v levé inundaci.
V Kraslicích (km 26.920 – 26.760) jsou zaplaveny zahrádky v pravé inundaci. Mezi Kraslicemi a soutokem s Rotavou (km 23.162 – 18.800) jsou neškodně zaplaveny snížené luční příbřežní pozemky.
Při průtoku Q5 dojde k zaplavení zahrádek v Kraslicích na levém břehu a snížených příbřežních pozemků (louky, lesy). V korytě Svatavy může místně dojít k místním nátržím břehů (km 26.690 – 26.650 železniční násep PB, km 23.030 – 22.950 těleso skládky komunálního odpadu PB…).
V Kraslicích (km 27.435 – 26.755) jsou částečně zaplaveny zahrádky na obou březích.
Mezi Kraslicemi a Luhem nad Svatavou (km 23.278 – 7.368) voda proudí přes snížené příbřežní pozemky (louky, lesy), místně se voda dostává propustky za železniční a silniční náspy.
V km 22.964 je zaplaven objekt na levém břehu u silnice.
Při průtoku Q20 dojde místně k zaplavení zástavby a k poškození zahrádek na obou březích. V korytě Svatavy dojde k místnímu podemletí a vývratům stromů a dále k místním nátržím břehů (km 26.690 – 26.650 železniční násep PB, km 23.030 – 22.950 těleso skládky komunálního odpadu PB, 14.500 – 14.400 navážka PB).
V Kraslicích (km 27.435 – 26.755) voda proudí přes zahrádky na obou březích. V km 26.679 začíná přepadat voda do Opletalovy ul., pokračuje Barvířskou ul. a nad potravinami Albert se vrací zpět do kapacitního koryta.
V km 23.944 se dostává voda zpětným vzdutím do prostoru za železničním náspem.
Nad ČOV v Kraslicích (km 23.590 – 23.480) vybřežuje voda na levý břeh.
Mezi Kraslicemi a Luhem nad Svatavou (km 23.278 – 7.368) voda proudí přes snížené příbřežní pozemky (louky, lesy, zahrady), místně se voda dostává propustky za železniční a silniční náspy.
V km 22.964 je zaplaven objekt na levém břehu u silnice.
V km 22.513 dosahá voda k č.p.10 na levém břehu.
Přes pravobřežní násep na silniční most (km 19.542) přepadá 29 m3/s.
V km 19.209 je zaplaven objekt na pravém břehu.
Při průtoku Q100 dojde k zaplavení zástavby, ke škodám v zahrádkách a erozním jevům na příbřežních pozemcích. V korytě Svatavy dojde k podemletí a vývratům stromů a dále k nátržím břehů (může být poškozeno těleso železničního náspu). V případě zachycení plovoucích předmětů (stromů, stavebního materiálu...), ucpání případně destrukci mostních profilů (km 26.504, 19.542,) může dojít k dalšímu zvýšení hladiny nad vypočtené hodnoty.
stránka b_povoden_kamenny.htm aktualizována: 15.11.2022, publikována: 13.12.2024