Sázek

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

[Úvodní stránka]  Věcná část > Druh a rozsah ohrožení povodní > Přirozená povodeň na tocích >

Sázek

V levé části inundace (břehu) do aktivní záplavové zóny spadá území v úsecích a lokalitách:

v úseku ř. km 10,05–10,67 (od cestního propustku až po drobný levostraný přítok);

v úseku ř. km 10,70–10,97 (nad přítokem až po železniční viadukt);

v úseku ř. km 11,01–11,20;

v úseku ř. km 11,35 až do konce zájmového úseku.
 

V pravé části inundace (břehu) do aktivní záplavové zóny spadá území v úsecích a lokalitách:

v úseku ř. km 10,05–10,83 (od cestní propustku až po ČOV);

v úseku ř. km 11,00–11,26 (nad železničním viaduktem až pod silnici II.tř./213);

kolem ř. km 11,32;

v úseku ř. km 11,65–12,30.
 

Zásadní problémy pro převod velkých vod:

Pro převod velkých vod jsou obecně problémem překážky nadměrně vzdouvající hladinu (mosty, mostky, lávky a propustky), nedostatečně kapacitní koryto a příliš pozvolný sklon dna.

Podrobněji jsou jednotlivé významné překážky průtoku uvedeny níže:

v ř. km 10,050 betonový propustek;

v.ř. km 10,953 stupeň (h=1,05 m);

v.ř. km 10,969 kamenný klenutý most;

v ř. km 10,991 železobetonový silniční most;

v ř. km 11,461 železobetonový silniční most;

v ř. km 11,898 betonový mostek.
 

Posouzení kapacity koryta vodního toku pro Q100

Kapacita koryta a objektů je překročena ve většině délky řešeného úseku toku.

Pouze

v úseku ř. km 10,83–10,97 na pravém břehu (ČOV nebude zaplavena);

kolem ř. km 10,97 (železniční viadukt);

kolem ř. km 11,29 (silniční most – silnice II.tř./213 Líbá-Luby);

a na pravém břehu okolo ř.km 11,461 (silniční most) je břehová kapacita dostatečná.


Věcná část > Druh a rozsah ohrožení povodní > Přirozená povodeň na tocích > Sázek

   | tisk | nahoru |

stránka b_druh_prirozena_Sazek.htm aktualizována: 26.11.2025, publikována: 12.12.2025