<< Klikněte pro zobrazení obsahu >> [Úvodní stránka] Věcná část > Druh a rozsah ohrožení povodní > Přirozená povodeň na tocích > Chodovský potok ř. km 0,000 – 15,290 |
Při průtoku Q1 (jednoletá povodeň) jsou zaplaveny snížené pozemky v obci Stará Chodovská a dále snížené inundace v úseku od fotbalového hřiště pod Chodovem až k fotbalovému hřišti v Karlových Varech. Při průtoku vyšším než Q1 začíná být zaplavena pravobřežní zástavba v obci Mírová. Mezi sklárnou Moser v Karlových Varech a Chodovským potokem začíná prosakovat voda do snížené levobřežní inundace.
Pozn.:
Spodní úsek mezi soutokem s Ohří a silničním mostem (ul. Kpt. Jaroše) je ohrožován zároveň povodněmi z řeky Ohře!
V obci Mírová je zaplavena zástavba na obou březích, přes vozovku (silniční most PF55_M, km 7,391) přepadá 3 m3/s a dále přes vozovku (silniční most PF51_M, km 7,056) přepadá 11 m3/s.
Nad silničním mostem (ul. Chebská PF23_M, km 1,495) jsou neškodně zaplaveny rozsáhlé inundace na obou březích.
Pod silničním mostem (ul. Chebská) jsou zaplaveny inundace, pod novým mostem do nákupní zóny (PF19_M, km 1,382) voda neškodně proudí přes rozsáhlou levobřežní inundaci.
Ocelová lávka (PF15_L, km 1,079) na rohu zahrádek je pod vodou. V zahrádkách na levém břehu pod lávkou je hloubka vody cca 0,9 m.
Ocelová lávka (PF13_L, km 0,877) je již částečně pod vodou, příbřežní cestou v levobřežní inundací proudí voda.
Na lávce pro pěší (PF8_L, km 0,556, ul. kpt. Jaroše) dosahuje voda 0,35 m pod spodní hranu mostovky.
Na silničním mostu (PF7_M, km 0,543, ul. kpt. Jaroše) dosahuje voda 0,25 m pod spodní hranu mostovky.
I při variantě bez vlivu souběžné povodně v řece Ohři voda zaplavuje snížené původní zahrádky mezi Chodovským potokem a areálem sklárny Moser a.s. v levé inundaci. Nad soutokem s Ohří původně vybřežovala voda vpravo do sníženého prostoru původních kasárenských objektů, dnes je původní aktivní inundace odstraněna navážkou nového Obchodního centra.
Při průtoku Q5 dojde k zaplavení zástavby Mírová. Mezi Chodovem a Karlovými Vary jsou neškodně zaplaveny snížené inundace na obou březích.
V obci Mírová proudí voda zástavbou na obou březích, přes vozovku (silniční most PF55_M, km 7,391) přepadá 22 m3/s a dále přes vozovku (silniční most PF51_M, km 7,056) přepadá 33 m3/s.
Pod silničním mostem (PF41_M, km 5,374) je zaplavena parcela původní pily a MVE (nad MVE je nekapacitní jalový přepad).
Nad železničním mostem (PF35_M, km 3,659) je částečně zaplavena zástavba na levém břehu.
V rozsáhlých inundacích nad silničním mostem (Chebská ul., PF23_M, km 1,495) dosahuje částečně voda do zástavby na obou březích.
Pod silničním mostem (Chebská ul.) jsou zaplaveny inundace, pod novým mostem do nákupní zóny (PF19_M, km 1,382) voda proudí přes rozsáhlou levobřežní inundaci.
Ocelová lávka (PF15_L, km 1,079) na rohu zahrádek je pod vodou. V zahrádkách na levém břehu pod lávkou je hloubka vody až 1,8 m. Na pravém břehu pod lávkou právě začíná voda proudit pod plechovou ohradou do průmyslového areálu Benedikt.
Ocelová lávka (PF13_L, km 0,877) je již pod vodou, příbřežní cestou v levobřežní inundací proudí voda. V případě ucpání lávky voda proudí v levé inundaci. V úseku mezi PF11 (km 0,699) a lávkou pro pěší (PF8_L, km 0,556, ul. kpt. Jaroše) přepadá plotem a pod plechovou ohradou 1‑5 m3/s do zástavby na pravém břehu. Hodnota průtoku závisí na množství spláví a délce trvání povodně (podemletí plechové ohrady). Voda postupně zaplaví budovy školy, budovu Újezdního úřadu a přes pozemek školy se voda dostane na Závodní ulici a otvory pod oplocením až do prostoru jezdecké závodiště.
Při vzdutí hladiny málo průtočným oplocením voda přepadne dále do areálu Jezdeckého klubu a dále pokračuje do prostoru budoucího parkoviště nového Obchodního centra v aktivní části záplavového území Chodovského potoka a řeky Ohře!
Lávka pro pěší (PF8_L, km 0,556, ul. kpt. Jaroše) je zahlcena. Silniční most (PF7_M, km 0,543, ul. kpt. Jaroše) je zahlcen. Voda proudí částí původních zahrádek mezi Chodovským potokem a areálem sklárny Moser v levé inundaci.
Nad soutokem s Ohří původně vybřežovala voda vpravo do sníženého prostoru původních kasárenských objektů, dnes je původní aktivní inundace odstraněna navážkou nového Obchodního centra.
Při průtoku Q20 dojde k proudění zástavbou, poškození zástavby, zahrádek a snížených příbřežních pozemků. V korytě Chodovského potoka může dojít k podemletí a vývratům stromů a dále k místním nátržím břehů. V případě zachycení plovoucích předmětů (stromů, stavebního materiálu, aj.) v zúžených profilech může dojít ke zvýšení hladiny nad vypočtené hodnoty.
V obci Mírová proudí voda zástavbou na obou březích, přes vozovku (silniční most PF55_M, km 7,391) přepadá 50 m3/s a dále přes vozovku (silniční most PF51_M, km 7,056) přepadá 62 m3/s. Pod silničním mostem (PF41_M, km 5.374) je zaplavena parcela původní pily a MVE (nad MVE je nekapacitní jalový přepad).
Nad železničním mostem (PF35_M, km 3,659) je zaplavena zástavba na levém břehu.
Nad lávkou pro pěší (PF31_L, km 3,277) je zaplavena budova původního mlýna.
V rozsáhlých inundacích nad silničním mostem (PF23_M, km 1,495) dosahuje voda do zástavby na obou březích.
Pod silničním mostem (Chebská ul., PF23_M, km 1,495) jsou zaplaveny inundace, pod novým mostem do nákupní zóny (PF19_M, km 1,382) voda proudí přes rozsáhlou levobřežní inundaci.
V km 1,336 se dostává zpětným vzdutím kanalizací DN1200 voda až na snížený pozemek nad prodejnou Tesco.
Ocelová lávka (PF15_L, km 1,079) na rohu zahrádek je pod vodou. V místě zahrádek na levém břehu pod lávkou je hloubka vody až 2,5 m. Na pravém břehu pod lávkou proudí voda pod plechovou ohradou do průmyslového areálu (průtok závisí na délce trvání povodně a rozsahu podemletí plechové ohrady, může dojít i k provalení tlakem vody místně cca výška 0,8 m). Voda se dostává do průmyslového areálu porcelánky G. Benedikt i zpětným vzdutím z dešťové kanalizace!
Ocelová lávka (PF13_L, km 0,877) je pod vodou, příbřežní cestou v levobřežní inundací proudí voda. V případě ucpání lávky voda proudí v levé inundaci.
Již pod profilem (PF12, km 0,834) přepadá skrz plot do prostoru sportovišť a dále na ulici 1. máje.
V celém úseku mezi (PF12, km 0,834) a lávkou pro pěší (PF8_L, km 0,556) přepadá plotem a pod plechovou ohradou 15‑30 m3/s do zástavby na pravém břehu. Hodnota průtoku závisí na množství spláví a délce trvání povodně (podemletí plechové ohrady).
Voda postupně zaplaví budovy školy, budovu Újezdního úřadu a přes pozemek školy se voda dostane na Závodní ulici a otvory pod oplocením až do prostoru jezdecké závodiště.
Při vzdutí hladiny málo průtočným oplocením voda přepadne dále do areálu Jezdeckého klubu a dále pokračuje do prostoru budoucího parkoviště nového Obchodního centra budovaného v aktivní části záplavového území Chodovského potoka a řeky Ohře!.
Přes lávku pro pěší (PF8_L, km 0,556, ul. kpt. Jaroše) přepadá voda, na levém břehu je zaplaven průmyslový areál, voda těsně přepadne i přes parkoviště před areálem Moser a.s. a zaplaví snížený prostor u vrátnice. Přes silniční most (PF7_M, km 0,543, ul. kpt. Jaroše) přepadá voda.
Upozornění:
V PF9 (km 0,574) je tlak vody na pravobřežní plot a plechovou ohradu až 1 tuna (výška 1.5 m) na běžný metr! Dojde pravděpodobně k provalení a postupnému rozplavení pravobřežního ohrázování. V kombinaci s ucpáním lávky pro pěší splávím (PF8_L, km 0,556, ul. kpt. Jaroše) může téměř celý povodňový průtok vybřežit do pravobřežní zástavby! Následkem by mohla být i částečná destrukce zástavby v hlavní proudnici (škola, areál Jezdeckého klubu, atd.). Při stoleté povodni na Chodovském potoce nesmí být evakuace lidí a automobilů z parkoviště Obchodního centra vedena přes mosty na Chodovském potoce, ale pouze směrem přes silniční most na Ohři!
Voda proudí částí zahrádek mezi Chodovským potokem a areálem sklárny Moser v levé inundaci. Nad soutokem s Ohří původně vybřežovala voda vpravo do sníženého prostoru původních kasárenských objektů, dnes je původní aktivní inundace odstraněna navážkou nového Obchodního centra.
Při průtoku Q100 dojde k destrukci zástavby, zahrádek a snížených příbřežních pozemků. V korytě Chodovského potoka dojde k podemletí a vývratům stromů a dále k nátržím břehů. V případě zachycení plovoucích předmětů (stromů, stavebního materiálu...) v zúžených profilech může dojít ke zvýšení hladiny nad vypočtené hodnoty.
stránka b_druh_povoden_toky_chodovsky.htm aktualizována: 19.12.2024, publikována: 20.12.2024