<< Klikněte pro zobrazení obsahu >> [Úvodní stránka] Věcná část > Druh a rozsah ohrožení povodní > Přirozená povodeň na tocích > Jáchymovský potok |
Povodí Jáchymovského potoku má poměrně nestálý vodní režim, kdy zvýšené průtoky procházejí vodními toky převážně v období přívalových srážek. Na tom má kromě jiného rozhodující podíl relativně nepříliš vzdálená pramenní oblast Krušných hor s vysokými srážkovými úhrny.
Koryto Jáchymovského potoku je v celých 9,5 km řešeného úseku značně proměnlivé. V zastavěných územích kterými protéká je koryto převážně opevněno kamennými a betonovými zídkami. V Jáchymově je pak ve značné délce trasy veden tok v uzavřeném příčném profilu. Dno koryta v otevřených úsecích je tvořeno říčními sedimenty, zrnitostí typické pro bystřinné podhorské toky. Téměř v celém úseku kopíruje trať vodoteče i silnice I tř. ve směru Karlovy Vary – Ostrov – Jáchymov – Boží Dar, která slouží i jako přístupová komunikace pro kamionovou dopravu na hraniční přechod Boží Dar.
V úseku ř. km 0,00 až 0,008 se nachází osa Jáchymovského potoka v řečišti řeky Bystřice.
V ř. km 0,014 koryto vyrovnává výškový rozdíl s Bystřicí pomocí dvou stupňů ve dně (h = 1,6 m). Koryto toku je vymezeno nábřežními zdmi (svislé s kamenným obkladem).
V úseku ř. km 0,020 až 0,082 je koryto upraveno do lichoběžníkového profilu, sklon svahů je cca 1:1. Dno a svahy jsou zpevněny kamenným pohozem, břehy porostlé křovinami.
V úseku ř.km 0,082 kříží koryto betonový silniční most šířky 8,45 m. Na vtoku má mostní profil obdélníkový tvar o rozměrech 6,2 x 1,8 m. Na výtoku je klenba.
V úseku ř.km 0,082 až 0,200 je koryto řeky vymezeno na pravém břehu téměř kolmou kamennou zdí výšky cca 2–2,5 m a na levé straně příkrým zatravněným zemním svahem, který o několik metrů převyšuje pravou hranu koryta.
V úseku ř.km 0,200 až 0,600 je trasa koryta Jáchymovského potoka vedena v lichoběžníkovém korytě se sklonem svahů cca 1:2 a šířkou ve dně 3,5 – 4,5 m. Levý břeh je výrazně vyšší než pravý – o cca 1,3 m. V ř. km 0,348 kříží koryto ocelová lávka pro pěší podepřená na obou stranách betonovými pilíři. Okolí koryta je zarostlé náletovými dřevinami.
V úseku ř.km 0,600 až 0,640 je koryto vedeno skrz staveništěm nově budovaného silničního mostu a je zbaveno veškerého opevnění i vegetace. Výstavba se dotkne také koryta Jáchymovského potoka, které bude v této části nově opevněno.
V úseku ř.km 0,640 až 0,855 prochází koryto severozápadním okrajem města Ostrov. V tomto úseku je použito rozmanité opevnění svahů koryta (kamenný obklad do betonu, beton, ocelový plech). Místně jsou neupravené svahy zpevněny doprovodnou stromovou vegetací. V ř.km 0,715 a 0,735 se nacházejí lávky pro pěší.
V úseku ř.km 0,855 až 1,228 jedná se o přirozenou část toku s malou hloubkou koryta (cca 1 – 2 m) a s šířkou v hladině 7 – 10 m. Tok kříží dvě dřevěné lávky pro pěší (ř.km 0,855 a ř.km 0,950) bez pevného zakotvení v březích.
V úseku ř.km 1,228 až 1,530 je koryto na levém břehu opevněno těžkým kamenným pohozem. Důvodem takto provedeného opevnění, je snaha zabránit rozšiřování koryta na pozemky zahrádkářské kolonie, jejímž západním okrajem tok prochází. Pravý břeh je bez opevnění a je částečně zpevněn příbřežní vegetací. Hloubka koryta se v tomto úseku pohybuje mezi 1 – 1,5 m. Tok je v ř.km 1,530 křížen dřevěnou lávkou pro pěší.
V úseku ř.km 1,530 až 1,664 je koryto nepravidelného tvaru a nezpevněné. Koryto je kříženo v ř.km 1,630 dřevěnou lávkou pro pěší, produktovodem, a provizorním ocelovým mostem.
V úseku ř.km 1,664 až 1,760 je nově upraveno koryto do pravidelného lichoběžníkového profilu se zpevněnými svahy rovnaným kamenem, který je navíc stabilizován v pravidelných vzdálenostech betonovými prahy. Šířka koryta je přibližně 4m. Sklon svahů koryta je cca 1:1,5. V úseku ř.km 1,664 – 1,694 je v současné době prováděna výstavba silničního mostu (napojení na silnici I.tř./13). Inundační území toku je v tomto úseku zatravněno.
V úseku ř. km 1,760 až 2,304 je koryto neupravené se svahy zpevněnými pouze vegetací. Koryto toku je v ř.km 2,034 kříženo betonovým silničním mostkem. Mostní profil má obdélníkový tvar (5,5×1,5m). Nátok i výtok z mostního otvoru je opevněn betonovou zdí. V ř.km 2,149 se nachází další silniční most obdélníkového profilu (5,5×2,0). Koryto na vtoku i výtoku je upraveno kamennou dlažbou. V ř.km 2,264 kříží tok zdevastovaná železobetonová lávka pro pěší s ocelovým zábradlím.
V úseku ř.km 2,304 až 2,555 má koryto toku přirozený charakter s vedením trasy v mírných obloucích. Pouze v úseku ř.km 2,350 – 2,360 je levý břeh zpevněn betonovou zídkou, která mírně zužuje šířku koryta. Výška břehových hran koryta nad dnem se v tomto úseku Jáchymovského potoka pohybuje v rozmezí přibližně1,5–2 m. V ř.km 2,390 a 2,555 se nacházejí kamenné stupně ve dně.
Na levém břehu se v úseku 2,330 – 2,500 nachází zahrádkářská kolonie s oplocenými pozemky. Část údolí na pravém břehu, nad zahrádkářskou kolonií i na levém, je porostlá vzrostlou vegetací (převážně stromy a keře).
V úseku ř.km 2,555 až 2,645 je koryto přirozené s nízkými a strmými břehy. Hloubka koryta v tomto úseku se pohybuje okolo 1- 2 m.
V úseku ř.km 2,645 až 2,944 protéká Jáchymovský potok po okraji průmyslového areálu. Tok je neupravený, přirozený; svahy jsou zpevněny kořenovým systémem doprovodné vegetace. Hloubka koryta se pohybuje v rozmezí 2 – 3,5 m, šířka ve dně 3 – 4 m. V ř. km 2,838 se nalézá betonový mostek (4×1,5 m). V profilu mostku kříží tok drátěné oplocení, které může při průchodu velkých vod, nesoucích s sebou velké množství splavenin, tvořit významnou překážku. V ř.km 2,904 se nachází betonový most (hlavní příjezdová komunikace do průmyslového areálu). Mostní otvor má obdélníkový příčný profil o rozměrech 4×2m. Po obou stranách obslužné komunikace vedoucí přes most vede oplocení (běžné pozinkované pletivo) o výšce 2 m.
V úseku ř.km 2,944 až 3,017 – je koryto upraveno do pravidelného lichoběžníkového tvaru. Opevnění koryta je provedeno těžkým kamenným pohozem. Hloubka koryta přibližně 1,5 – 2 m, šířka ve dně cca 3 m.
V úseku ř.km 3,017 až 3,360 je koryto opevněno kamenným obkladem do betonu a má lichoběžníkový příčný profil. V ř.km 3,017 je pomocí stupně ve dně (h = 0,75 m) proveden přechod mezi tímto tuhým opevněním a již zmíněným kamenným pohozem v úseku níže po toku. V ř.km 3,040 je koryto kříženo produktovodem neseným příhradovou konstrukcí. V ř.km 3,138 je rozpadlý stupeň ve dně (h = 0,90 m). V ř.km 3,320 se nachází pravobřežní vyústění.
V úseku ř.km 3,359 až 3,500 je koryto Jáchymovského potoka vymezeno nábřežními zdmi (svislé s kamenným obkladem do betonu). Koryto v tomto úseku kříží dva mosty a lávka. V ř.km 3,359 se nalézá silniční betonový most (silnice I.tř/25) obdélníkového profilu (10,5×1,2 m), v ř.km 3,402 betonový mostek (4×1,2m) a v ř.km 3,429 dřevěná lávka (3,2×1,5 m).
Podél hrany pravé nábřežní zdi vede silnice I.tř/25 (Karlovy Vary – Boží dar), za kterou se nachází řada nesouvislé zástavby. Podél hrany levé nábřežní zdi je rozmístěna nesouvislá zástavba vícepodlažních budov.
V úseku ř.km 3,500 až 3,636 je koryto opevněno pouze na levém břehu svislou kamennou zídkou. V ř.km 3,576 a ř.km 3,636 je koryto kříženo dvěma zděnými klenutými mosty.
V úseku ř.km 3,636 až 4,200 je koryto vedeno podél komunikace I.tř/25 (Ostrov – Jáchymov – Boží Dar), pravý svah toku tvoří převážně násep silnice a na levou hranu koryta navazují soukromé pozemky. Levý břeh koryta je místně zpevněn různými materiály (plech, kamenná zídka). V ř.km 3,748 se nachází balvanitý skluz. V ř.km je koryto kříženo kovovou lávkou, jejíž mostovka nezasahuje do průtočného profilu koryta. V ř.km 3,839 je vybudován železobetonový most, mostní otvor má obdélníkový profil s rozměry 4,4×1,6 m. Most je opatřen zábradlím z profilovaného plechu. V ř.km 4,068 je koryto kříženo starým klenutým kamenným mostem. Patka klenby mírně zasahuje do koryta, čímž zužuje jeho průtočný profil. V ř.km 4,090 se nachází kamenný stupeň (h = 1,5m), koryto pod stupněm je stabilizováno kamenným pohozem, avšak v pravém břehu se vytváří výrazná nátrž. V ř.km 4,200 je koryto kříženo silničním železobetonovým mostem obdélníkového průřezu (7,7×2 m). Břehy koryta jsou na vtoku do mostního otvoru opevněny svislou betonovou zdí v délce 10 m.
V úseku ř.km 4,210 až 4,300 je neupravené, přirozené koryto. Levá hrana koryta kopíruje silnici I.tř/25 (Ostrov – Jáchymov) a je výrazně vyšší než pravá (o cca 2,3 m). V pravém inundačním území se nachází řídký lužní les.
V úseku ř.km 4,300 až 4,415 je dno koryta opevněno betonem a svahy kamenným obkladem do betonu. Průřez koryta je lichoběžníkový se sklonem svahů přibližně 1:1. V ř.km 4,300, kde úprava přechází do neupravené části, dochází k výrazné erozi obou břehů a hrozí další narušení úpravy toku.
V úseku ř.km 4,415 až 4,550 je koryto přirozené, miskovitého tvaru. Šířka koryta v hladině je cca 12 m.
V úseku ř.km 4,550 až 4,650 je levý svah koryta opevněn betonovými panely. Levou břehovou hranu stále kopíruje silnice, je tedy výrazně vyšší než pravá (cca o 2,6 m) na níž navazuje lužní les.
V úseku ř. km 4,650 až 5,033 vede koryto podél silnice, jejíž násep navazuje na levou břehovou hranu koryta. Koryto má přirozený miskovitý profil se šířkou u hladiny cca 10,5 m. V ř.km 4,783 kříží koryto mostek, který slouží jako příjezdová komunikace k místnímu penzionu. Mostek je kamenný klenutý s železobetonovou nástavbou a ocelovým zábradlím. Průtočný profil je mostkem významně zmenšen a hrozí při větších průtocích jeho zahlcení.
V úseku ř. km 5,033 až 5,171 je koryto upraveno do lichoběžníkového profilu se sklonem svahů 1:1. Opevněno je betonovými bloky. V ř.km 5,033 kříží tok železobetonová lávka. V ř.km 5,171 chybí v krátkém úseku opevnění a vlivem přechodu z opevněné části toku na neopevněnou zde dochází k výrazné erozi obou břehů.
V úseku ř. km 5,171 až 5,340 je koryto Jáchymovského potoka upraveno do pravidelného lichoběžníkového profilu se šířkou ve dně 3 m a hloubkou 1,3 m. Sklon svahů postupně přechází z poměru 1:2 do 1:1. Dno a svahy jsou zpevněny kamennou dlažbou do betonu. V ř.km 5,277 je vybudován stupeň ve dně (h = 1,4 m).
V úseku ř. km 5,340 až 5,380 dochází k přechodu mezi lichoběžníkovým a obdélníkovým profilem. Levý břeh je zpevněn postupně se sklápějící betonovou zdí výšky 2 m. Pravý břeh je neopevněný.
V úseku ř. km 5,380 až 5,506 je betonové koryto obdélníkového průřezu 2,5 x 2 m. Opevnění je provedeno z monolitického betonu. Po levé straně toku vede komunikace a cca 1 m od pravé hrany koryta je oplocení průmyslového objektu. V ř.km 5,490 kříží tok železobetonový mostek, který nezasahuje do průtočného profilu koryta. V ř.km 5,506 je vybudován betonový mostek, který významně zasahuje do příčného profilu a snižuje tím průtočnou kapacitu koryta.
V úseku ř. km 5,506 až 5,804 je koryto neupravené vedené v trase s mírnými oblouky. Průtočný profil má přirozený miskovitý tvar se šířkou u hladiny cca 15 m. V některých místech dochází v korytě k břehové erozi.
V úseku ř. km 5,804 až 5,965 prochází Jáchymovský potok upraveným korytem lichoběžníkového tvaru, sklon svahů je cca 6:1, šířka ve dně 3 – 4 m a hloubka cca 2,5 m. Dno i svahy jsou opevněny betonem. V ř.km 5,814 je tok křížen železobetonovým mostkem s ocelovým zábradlím. Mostek mírně zasahuje do příčného profilu toku, ale výrazně nesnižuje jeho kapacitu. V ř.km 5,891 je koryto kříženo kamenným mostkem s betonovou nástavbou. Průtočná plocha mostního otvoru je vymezena kamennou klenbou mostu, která významně zasahuje do jinak kapacitního příčného profilu toku.
Koryto je na straně pravého břehu lemováno oplocením průmyslového objektu, na levém pak silnicí I.tř/25 (Ostrov – Jáchymov – Boží Dar).
V ř.km 5,965 je v korytě toku umístěn objekt – napojení malé vodní elektrárny, jejíž objekt stojí na pravém břehu toku. Součástí objektu je i ocelová lávka přes Jáchymovský potok.
V úseku ř. km 5,965 až 6,106 je koryto místně opevněno převážně rovnaným kamenem (především v místech, kde je na pravém břehu zástavba). Dno koryta je v celém úseku neopevněno. V ř.km 6,039 kříží tok železobetonová lávka pro pěší.
V úseku ř.km 6,106 až 6,197 je tok veden v korytě se stěnami z betonových bloků, doplněné o kolmé výhony, které zajišťují provzdušnění vody vytékající z ČOV. Šířka koryta v tomto úseku je 4,5 m a výška 4 m. V ř.km 6,106 je koryto kříženo silničním betonovým mostem (přístupová cesta na ČOV Jáchymov).
V úseku ř.km 6,197 až 6,286 je tok veden v zakrytém úseku pod jáchymovskou ČOV. Průtočný profil koryta tvoří dva Benešovy rámy (rozměr jednoho rámu je 3 x2 m). Nad vtokem do zakrytého úseku jsou vybudována nátoková betonová křídla v délce 14 m.
V úseku ř.km 6,300 až 6,390 vede tok neupraveným korytem. Šířka koryta v úseku je přibližně 1,5 – 2,5 m.
V úseku ř.km 6,370 až 6,390 je levý břeh koryta opevněn svislou betonovou zdí vysokou 3m. Pravý břeh je neopevněn.
V úseku ř.km 6,390 až 6,418 je koryto opevněno na pravém straně betonovou nábřežní zdí o výšce cca 4m. Levý břeh je neopevněn a má sklon přibližně 1:1.
V úseku ř.km 6,418 až 6,477 prochází tok uzavřeným profilem pod soukromým pozemkem. Průtočný průřez má lichoběžníkový tvar se sklonem svahů 10:1, šířkou ve dně 2,5 m a hloubkou 2 m. Dno a svahy jsou opevněny kamennou dlažbou. Strop v uzavřeném profilu je vytvořen pomocí betonového překladu (tl. 0,30 m).
V úseku ř.km 6,477 až 6,540 je tok veden v neupraveném korytě se strmými skalnatými svahy.
V úseku ř.km 6,540 až 6,596 je Jáchymovský potok veden v korytě s neopevněným dnem. Levý břeh je opevněn nábřežní zdí která je provedena rovnaným kamenem do betonu. Pravý břeh koryta směrem k parkovišti je nově upraven zemním tělesem ve sklonu 1:0,75 a zatravněn. V ř.km 6,540 kříží koryto toku klenutý kamenný mostek, přes který prochází místní komunikace. V ř.km 6,557 a 6,596 kříží tok klenuté kamenné mostky, které v současné době nejsou využívány.
V úseku ř.km 6,596 až 6,682 je tok veden v přirozeném korytě miskovitého tvaru. V ř.km 6,748 se nalézá železobetonová lávka, koryto je lokálně opevněno kamennou dlažbou do betonu. Na levém břehu je svislá zeď (h=2,5m), pravý svah je ve sklonu 1:1,5.
V následujícím úseku (ř.km 6,892 – 9,400) prochází Jáchymovský potok převážně uzavřeným profilem. Uzavřený profil je ve čtyřech krátkých úsecích přerušen otevřeným profilem. Tok má nejčastěji lichoběžníkový průtočný průřez (sklon svahů cca 10:1, šířka ve dně 1,5 – 3,5 m a hloubka 1 – 3 m). Svahy jsou opevněny kamennou dlažbou do betonu. V uzavřeném profilu je strop vytvořen z betonových překladů.
V úseku ř. km 6,892 až 7,176 je koryto vedeno v uzavřeném profilu. Dno a stěny koryta jsou zpevněny kamennou dlažbou do betonu. Na výtoku ze zakryté části je umístěna stará vodočetná lať. V ř.km 7,040 je do Jáchymovského potoka zleva zaústěn tok Veseřice. V ř.km 7,052 se nachází šachta se železobetonovým poklopem a v ř.km 7,135 šachta s plným kovovým poklopem.
V úseku ř.km 7,176 až 7,219 protéká potok otevřeným úsekem, levý svah je tvořen svislou zídkou (kámen do betonu), která tvoří obvodovou konstrukci přilehlé nemovitosti. Pravý břeh je skalnatý, porostlý vegetací.
V úseku ř.km 7,219 až 7,287 je uzavřený lichoběžníkový profil. V ř.km 7,240 je šachta krytá dvěma kovovými pláty.
V úseku ř.km 7,287 až 7,308 vede tok v otevřeném korytě opevněném kamennými zdmi. Rozměr koryta je 2 x 2,3 m.
V úseku ř.km 7,308 až 7,394 je uzavřený profil. Profil má vnitřní rozměr 1,6 x 1,6.
V úseku ř.km 7,394 až 7,813 vede tok v otevřeném korytě. V ř.km 7,528 – 7,785 je průtočný profil tvořen Benešovými rámy (2×1,3 m), ve dně je vybetonována kyneta (h=0,5 m). V ř.km 7,528 a 7,603 jsou šachty uzavřené kovovými poklopy, v ř.km 7,718 šachta krytá kanalizační mříží a v ř. km 7,785 se nachází betonová šachta.
V úseku ř.km 7,813 až 7,854 vede tok v otevřeném korytě opevněném zdmi z kamene v betonu. Průtočný profil má přibližné rozměry 1,85 x 2,5.
V úseku ř.km 7,854 až 9,394 je uzavřený obdélníkový profil. V ř.km 7,890 dochází ke změně profilu, obdélníkový přechází v klenbu a cca po 200 m je opět obdélníkový. V ř.km 8,007; 8,072; 8,134; 9,038; 9,125; 9,194 a 9,245 jsou šachty kryté kanalizační mříží. V ř.km 8,027; 8,421; 8,597; 8,768 a 8,945 jsou šachty kryté kovovou mříží. V ř.km 8,199 a 8,260 se nalézají šachty uzavřené kovovým poklopem. V ř.km 8,355; 8,459; 8,526 a 8,696 jsou šachty uzavřené betonovým poklopem.
V ř.km 9,394 až 9,450 je vybudován lapač splavenin, který má zabránit průchodu splavenin ze štěrkonosné části toku nad Jáchymovem. Jedná se v podstatě o menší nádrž s betonovými stěnami. Průchod povodňového průtoku přes nádrž je zajištěn přepadem přes bezpečnostní přeliv kašnového typu. Při normálním vodním stavu je voda prováděna přepadem přes hradící stěnu vybudovanou v otvoru v čele přepadu. Bezpečnostní přeliv je navíc opatřen česlovou stěnou z ocelové tyčoviny. Vzdálenost česlic je přibližně 10cm. Z bezpečnostního přelivu vtéká voda přímo do uzavřeného průřezu.
V ř.km 9,450 až 9,500 je Jáchymovský potok veden v korytě o velkém sklonu zařízlém do skalnatého podloží. Pravý břeh kopíruje silnici I tř./25, která je od koryta oddělena svislou betonovou zdí o výšce cca 2 m. V ř.km 9,500 tok betonový silniční most. Průtočný otvor v mostu má obdélníkový tvar (2,2×2 m).
•kolem ř.km 0,10 vlivem nedostatečně kapacitního mostu (zaplavení ulice Hroznětínská)
•kolem ř.km 0,35 vlivem nedostatečně kapacitní ocelové lávky
•kolem ř.km 0,64 vlivem nedostatečně kapacitního koryta v místě nového mostu
•mezi ř.km 0,68 až 0,95 vlivem nedostatečně kapacitního koryta
•mezi ř.km 0,98 až 1,68 vlivem nedostatečně kapacitního koryta (zaplavení přilehlých zahrad, město Ostrov)
•mezi ř.km 1,73 až 1,88 vlivem nedostatečně kapacitního koryta
•mezi ř.km 1,93 až 2,25 vlivem nedostatečně kapacitního koryta a vlivem dvou silničních mostů obdélníkové profilu (ř. km 2,034 a ř. km 2,149) – zaplavení přilehlé zástavby (obec Dolní Žďár)
•mezi ř.km 2,25 až 2,40 vlivem nedostatečně kapacitního koryta (zaplavení přilehlé zástavby, obec Dolní Žďár)
•mezi ř.km 2,76 až 2,89 vlivem nedostatečně kapacitního mostku (příjezd do průmyslového areálu, ř.km 2,838)
•mezi ř.km 2,89 až 3,40 vlivem nedostatečně kapacitního koryta a silničního mostu obdélníkového profilu v ř.km 3,359 (malý průtok – zaplavení silnice I/25 a přilehlé zástavby, obec Horní Žďár)
•mezi ř.km 3,40 až 3,82 vlivem nedostatečně kapacitního koryta a vlivem silničního mostu obdélníkového profilu v ř.km 3,402 a dvou klenutých mostů v ř.km 3,576 a 3,636 (zaplavení přilehlé zástavby, obec Horní Žďár)
•kolem ř.km 3,97 vlivem nedostatečně kapacitního koryta
•mezi ř.km 4,93 až 5,14 vlivem železobetonové lávky a nedostatečně kapacitního koryta (částečné zaplavení silnice I/25)
•kolem ř.km 5,28 vlivem nedostatečně kapacitního koryta v místě stupně ve dně (částečné zaplavení silnice I/25)
•mezi ř.km 5,47 až 5,54 zejména vlivem betonového mostku, který zasahuje do profilu toku a značně tak snižuje průtočnou kapacitu koryta (částečné zaplavení silnice I/25)
•kolem ř.km 5,82 vlivem železobetonového mostku v ř.km 5,814 (částečné zaplavení silnice I/25)
•mezi ř.km 6,89 až 9,20 vlivem nedostatečně kapacitního uzavřeného profilu a několika nedostatečně kapacitních otevřených profilů (průnik vod šachtami na povrch nad uzavřeným profilem a otevřenými úseky – zaplavení komunikace a v některých místech přilehlé zástavby, obec Jáchymov)
•mezi ř.km 0,00 až 0,29 vlivem nedostatečně kapacitního mostu (zaplavení ulice Hroznětínská)
•mezi ř.km 0,36 až 1,29 vlivem nedostatečně kapacitního koryta (zaplavení zahrádkářské kolonie zejména kolem ř.km 0,7)
•mezi ř.km 1,41 až 1,7 vlivem nedostatečně kapacitního koryta
•mezi ř.km 1,70 až 2,13 vlivem nedostatečně kapacitního koryta (zaplavení zástavby, obec Dolní Žďár)
•mezi ř.km 2,60 až 3,50 vlivem nedostatečně kapacitního koryta (zaplavení průmyslového areálu – Dolní Žďár) a vlivem dvou nedostatečně kapacitních silničních mostů obdélníkového profilu v ř.km 3,359 a 3,402 (zaplavení silnice I/25, Horní Žďár)
•kolem ř.km 3,60 vlivem dvou klenutých mostů v ř.km 3,576 a 3,636 (částečně zaplavení přilehlé zástavby, Horní Žďár)
•mezi ř.km 3,99 až 4,17 vlivem nedostatečně kapacitního koryta (zaplavení silnice I/25, Horní Žďár)
•mezi ř.km 4,22 až 4,72 vlivem nedostatečně kapacitního koryta
•kolem ř.km 4,80 vlivem nedostatečně kapacitního mostku (kamenný klenutý mostek s železobetonovou nástavbou, ř.km 4,783), sloužící jako příjezdová komunikace k penzionu, mostek podstatně snižuje průtočný profil koryta
•mezi ř.km 4,95 až 5,19 vlivem železobetonové lávky a nedostatečně kapacitního koryta
•kolem ř.km 5,28 vlivem nedostatečně kapacitního koryta v místě stupně ve dně
•mezi ř.km 5,47 až 5,52 zejména vlivem betonového mostku, který zasahuje do profilu toku a značně tak snižuje průtočnou kapacitu koryta
•mezi ř.km 5,80 až 5,96 vlivem železobetonového mostku v ř.km 5,814
•mezi ř.km 6,89 až 9,20 vlivem nedostatečně kapacitního uzavřeného profilu a několika nedostatečně kapacitních otevřených profilů (průnik vod šachtami na povrch nad uzavřeným profilem a otevřenými úseky – zaplavení komunikace a v některých místech přilehlé zástavby, obec Jáchymov)
Pro převod velkých vod jsou obecně problémem překážky nadměrně vzdouvající hladinu (mosty, mostky, lávky a propustky), nedostatečně kapacitní koryto a příliš pozvolný sklon dna.
Podrobněji jsou jednotlivé významné překážky průtoku uvedeny níže:
katastr Ostrov
osilniční most v ř.km 0,082
oocelová lávka v ř.km 0,348
odřevěná lávka + produktovod v ř.km 1,630
katastr Dolní Žďár
osilniční most v ř.km 2,034
osilniční most v ř.km 2,149
obetonový mostek v ř.km 2,838
obetonový mostek v ř.km 2,904
katastr Horní Žďár
osilniční betonový most v ř.km 3,359
obetonový most v ř.km 3,402
olávka pro pěší v ř.km 3,429
oklenutý mostek v ř.km 3,576
oklenutý mostek v ř.km 3,636
ostupeň o výšce 1,5m v ř.km 4,090, v pravém břehu je výrazná nátrž
omezi ř.km 4,620 a 4,261 je nízký pravý břeh, bude zde docházet k rozlivu do řídkého lužního lesa; ke škodám nedojde; v místě přechodu mezi zpevněným a přirozeným korytem dochází k erozi obou břehů
oklenutý mostek v ř.km 4,783
oželezobetonová lávka v ř.km 5,033
ostupeň o výšce 1,4m v ř.km 5,277
obetonový mostek v ř.km 5,490
onekapacitní betonový mostek v ř.km 5,506
katastr Jáchymov
obetonový mostek v km 5,814
oklenutý mostek v ř.km 5,891
stránka b_druh_prirozena_jachymovsky.htm aktualizována: 15.08.2024, publikována: 08.10.2024