Přirozená povodeň na Chodovském potoce

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

[Úvodní stránka]  Věcná část > Druh a rozsah ohrožení povodní >

Přirozená povodeň na Chodovském potoce

Při průtoku Q1 (jednoletá povodeň) jsou zaplaveny snížené pozemky v obci Stará Chodovská a dále snížené inundace v úseku od fotbalového hřiště pod Chodovem. Město Chodov má ochranu maximálně na průtok Q5 (pětiletá povodeň).

Odhad průběhu průtoku Q5 – pětiletý (směrem po proudu):

pod nádrží Vřesová dojde k poškození vývaru (z panelů) pod bezpečnostním přelivem.

v obci Stará Chodovská již přepadá voda přes nekapacitní silniční mosty (3.7 m3/s v PF122_M, km 12.267 a 2.3 m3/s v PF117_M, km 12.046). Jsou zaplaveny snížené inundace (zahrady, zástavba) na obou březích.

do usazovací nádrže pod Starou Chodovskou přepadá v km 11.800 přes cestu cca 13 m3/s, zpět do koryta se vrací bezpečnostním přelivem u hráze (km 11.215–11.145).

nad silničním mostem v Chodově (Husova ul.) se začíná dostávat voda do areálu sběrných surovin.

nad silničním mostem ve Školní ul. (PF83, km 9.420) začíná přes levý břeh přepadat voda.

pod silničním mostem ve Školní ul. je částečně zaplavena snížená inundace na levém břehu.

pod silničním mostem (Vančurova ul.) přepadá v PF71 (km 8.890) voda do sportovního areálu na levém břehu.

pod ČOV v Chodově do Karlových Varů jsou zaplaveny snížené inundace na obou březích.

 

Odhad průběhu průtoku Q20 – dvacetiletý (směrem po proudu):

nad jezem (PF148_J, km 14,833) přepadá přes cestu na pravém břehu 12 m3/s a pokračuje dále sníženým terénem do nádrže Vřesová.

pod nádrží Vřesová dojde k destrukci vývaru (z panelů) pod bezpečnostním přelivem.

propustek pod železniční tratí (PF136_V, km 13,196) je zahlcen. Parovod procházející propustkem je pod vodou.

Pozn.: Propustek pod tratí je ve výústní části dále zúžen stupněm. V celé délce propustku je tlakové proudění. Příčné nosníky parovodu v klenbě propustku jsou náchylné k zachytávání spláví (stromy, větve). Příčné prahy a stupeň jsou náchylné k zachycení balvanů, panelů z úseku mezi nádrží Vřesová a propustkem. Při povodni může dále dojít k porušení a explozi parovodu. (Propustek má max. kapacitu Q10).

v obci Stará Chodovská přepadá voda přes nekapacitní silniční mosty (16 m3/s v PF122_M, km 12,267 a 16 m3/s v PF117_M, km 12,046). Voda proudí přes snížené inundace (zahrady, zástavba) na obou březích.

do usazovací nádrže pod Starou Chodovskou přepadá v km 11,800 přes cestu (bude poškozena) cca 27 m3/s, zpět do koryta se vrací bezpečnostním přelivem u hráze (km 11,215–11,145).

pod koupalištěm v Chodově jsou zaplaveny původní sádky a sběrna nebezpečných odpadů na levém břehu, na pravém břehu je zaplaven areál autobazaru.

nad nekapacitní lávkou pro pěší (PF98_L, km 10,365) vybřežuje voda do zástavby na levém břehu a pod plechovou ohradou i do areálu autobazaru na pravém břehu.

nad nepoužívaným mostem u trafostanice (PF91_M, km 9,898) vybřežuje voda do zástavby města na obou březích.

přes vozovku v Okružní ulici (PF90_M, km 9,868) přepadá 6 m3/s.

hlavní proudnice v zástavbě města Chodov vede ulicemi Okružní, Poděbradova, Rooseveltova, Dukelských hrdinů, Tyršova a dále přes fotbalové hřiště.

 

Pozn.: Upravené koryto Chodovského potoka v centru Chodova má sklon pouze 0,12 %! V dolní část Chodova mezi sil. mostem ve Vančurově ulici a železničním mostem pod Chodovem (km 8,956–8,290) má sklon pouze 0,14 %. Zúžený profil železničního mostu (PF64_M, km 8,290) vzdouvá při průtoku Q20 hladinu u ČOV (km 8,694) o cca,1 m.

 

Odhad průběhu průtoku Q100 – stoletý (směrem po proudu):

nad jezem (PF148_J, km 14,833) přepadá přes cestu na pravém břehu 25 m3/s a pokračuje dále sníženým terénem do nádrže Vřesová.

Pozn.: V boční pravobřežní proudnici budou obtékány základové patky sloupů vysokého napětí.

pod nádrží Vřesová dojde k destrukci vývaru (z panelů) pod bezpečnostním přelivem.

propustek pod železniční tratí (PF136_V, km 13,196) je zahlcen (min. vzdutí nad vrchem vstupní klenby do propustku je 8,5 m)! Parovod procházející propustkem je pod vodou.

Pozn.: Propustek pod tratí je ve výústní části dále zúžen stupněm. V celé délce propustku je tlakové proudění. Příčné nosníky parovodu v klenbě propustku jsou náchylné k zachytávání spláví (stromy, větve). Příčné prahy a stupeň jsou náchylné k zachycení balvanů, panelů z úseku mezi nádrží Vřesová a propustkem. Při povodni může dále dojít k porušení a explozi parovodu. (Propustek má max. kapacitu Q10). Při omezení průtočnosti propustku hladina dále stoupá, může dojít k porušení stability železničního náspu.

v obci Stará Chodovská přepadá voda přes nekapacitní silniční mosty (36 m3/s v PF122_M, km 12,267 a 35 m3/s v PF117_M, km 12,046). Voda proudí přes zástavbu na obou březích.

do usazovací nádrže pod Starou Chodovskou přepadá v km 11,800 přes cestu cca 48 m3/s (cesta bude poškozena), zpět do koryta se vrací bezpečnostním přelivem u hráze (km 11,215–11,145).

pod koupalištěm v Chodově jsou zaplaveny původní sádky a sběrna nebezpečných odpadů na levém břehu (hloubka až 1,8 m), na pravém břehu je zaplaven areál autobazaru.

přes vozovku v Husově ulici (PF100_M, km 10,450) přepadá 6 m3/s.

pod silničním mostem voda zaplavuje dvůr školy na pravém břehu, hlavní proudnice pokračuje v pravé inundaci Okružní ulicí.

nad nepoužívaným mostem u trafostanice (PF91_M, km 9,898) vybřežuje voda do zástavby města na obou březích.

přes vozovku v Okružní ulici (PF90_M, km 9,868) přepadá 34 m3/s.

hlavní proudnice v zástavbě města Chodov vede ulicemi Okružní, Poděbradova, Rooseveltova, Dukelských hrdinů, Tyršova a dále přes fotbalové hřiště.

Pozn.: Upravené koryto Chodovského potoka v centru Chodova má sklon pouze 0,12 %.

V dolní část Chodova mezi silničním mostem ve Vančurově ulici a železničním mostem pod Chodovem (km 8,956 – 8,290) má sklon pouze 0,14 %. Zúžený profil železničního mostu (PF64_M, km 8,290) vzdouvá při průtoku Q100 hladinu u ČOV (km 8,694) o cca 0,3 m (vzdutí se projevuje až do centra města).

nižší část ČOV (dosazovací nádrže) v Chodově je zaplavena.


Věcná část > Druh a rozsah ohrožení povodní > Přirozená povodeň na Chodovském potoce

   | tisk | nahoru |

stránka b_druh_prirozena_chodovsky.htm aktualizována: 14.12.2022, publikována: 08.10.2024