<< Klikněte pro zobrazení obsahu >> [Úvodní stránka] Organizační část > Činnost povodňové komise |
•Starosta obce
Stálí členové
•Předseda povodňové komise – starosta města;
•Zástupce předsedy PK – 1. místostarosta – 1. zástupce předsedy PK;
•Zástupce předsedy PK – 2. místostarosta – 2. zástupce předsedy PK;
•Tajemník městského úřadu – styk s veřejností – 3. zástupce předsedy PK;
•Tajemník PK;
•Vedoucí pracovních skupin PK.
•Zástupce zasahujících složek IZS;
•Zástupce policie ČR;
•Správci vodních toků (Povodí Ohře, státní podnik)
Povodňová komise (PK) pro správní obvod obce s rozšířenou působností řídí, koordinuje a kontroluje ochranu před povodněmi na území správního obvodu obce s rozšířenou působností Sokolov – ve smyslu povinností podle ustanovení § 79 zákona č. 254/2001 Sb. o vodách a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (vodní zákon) a podle Povodňového plánu pro správní obvod obce s rozšířenou působností Sokolov.
Řídí a koordinuje opatření, prováděná povodňovými orgány obcí a v případě potřeby vyžaduje od jiných orgánů, právnických a fyzických osob, osobní a věcnou pomoc – to vše – pokud povodeň zasáhla územní obvody více obcí ve správním obvodu a pokud PK stačí vlastními silami a prostředky činit potřebná opatření a pokud řízení ochrany před povodněmi nepřevzala Povodňová komise Karlovarského kraje se sídlem v Karlových Varech, resp. pokud nebyl na území správního obvodu obce s rozšířenou působností Sokolov vyhlášen stav nebezpečí nebo nouzový stav podle krizového zákona č. 240/2000 Sb.., o krizovém řízení a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, kdy PK podle dikce krizového zákona přestává pracovat samostatně a stává se součástí krizového štábu pro správní obvod obce s rozšířenou působností Sokolov.
Komise se schází k projednání potřebných opatření podle povodňové situace, jakož i mimo období povodní ohrožujících její správní území, k projednání organizačních a jiných závažných otázek souvisejících se zabezpečováním ochrany před povodněmi. Komisi svolává a jednání řídí její předseda z vlastního podnětu, z podnětu některého z členů povodňové komise, na žádost povodňové komise kraje.
Sídlem komise je Městský úřad Sokolov. Jednání se však může dle konkrétních okolností svolat i na záložní pracoviště.
Jednání komise se svolává alespoň 1× ročně, a to nejpozději do 30.11. běžného roku. Na těchto (mimopovodňových) jednáních se prověřují přípravná opatření, zejména:
•stav povodňového plánu správního obvodu povodňové komise,
•organizační a technická připravenost, včetně spojení,
•podněty k realizaci potřebných opatření v zájmu ochrany před povodněmi,
•vyhodnocení činnosti v uplynulém období.
•přebírá informace od hlásného systému a předpovědní služby,
•vyhlašuje a odvolává 2. a 3. SPA,
•posuzuje účinnost přijatých opatření,
•koordinuje zabezpečovací a záchranné práce,
•vyžaduje další pomoc orgánů, právnických a fyzických osob,
•dokumentuje a dokladuje průběh povodně.
Členové komise jsou při dosažení 2. SPA povinni oznamovat svou dosažitelnost. Hrozí-li nebezpečí z prodlení, může předseda povodňové komise učinit neodkladná opatření.
stránka c_org_cinnost.htm aktualizována: 15.08.2024, publikována: 08.10.2024