<< Klikněte pro zobrazení obsahu >> Hlásná povodňová služba |
Obec Otovice jako příslušný povodňový orgán informuje své občany o vydaných upozorněních a výstrahách zveřejněním na úřední desce a službou Smart Info (e-mail, SMS). V případě výpadku sítě, či nemožnosti použití bude vyrozumění provedeno megafonem. V izolovaných lokalitách probíhá vyrozumění telefonicky nebo osobně.
Jakékoli zjištění nebezpečí nebo výskyt povodní v hlásných profilech i mimo hlásné profily hlásí obec Otovice na úřad obce s rozšířenou působností Karlovy Vary a všem sousedním obcím. ORP dále průběžně komunikuje s KOPIS HZS a dispečinkem Povodí Ohře, státní podnik.
Při vyhlášení 2. a 3. SPA bude na pracovišti povodňové komise zajištěna stálá povodňová a hlásná služba, která přijímá, předává a zapisuje informace o stavu povodně. Službu zajišťují členové povodňové komise a pracovníci obecního úřadu.
Dosažení 1. SPA a vyhlášení 2. a 3. SPA se oznamuje službou Smart Info (e-mail, SMS) a megafonem, v případě mimořádné povodně, nebo hrozby přívalové povodně, lze použít signál všeobecné výstrahy. Kriticky ohroženým objektům se předávají informace v noci i ve dne telefonicky nebo osobně. O jakémkoliv informování se vytvoří zápis v povodňové knize. Předání informace, především v noci, provádí dva členové povodňové komise.
V případě, že je z důvodu povodní vyhlášen krizový stav podle zákona č. 240/2000 Sb. (tj. stav nebezpečí nebo nouzový stav), funguje hlásná povodňová služba jako při vyhlášení 3. stupně povodňové aktivity. Přenos informací je směrován i na příslušné orgány krizového řízení.
Kontaktní údaje povodňových komisí a důležitých organizací jsou v samostatné kapitole.
stránka b_hlasna.htm aktualizována: 24.06.2024, publikována: 16.10.2024