Činnost a jednání povodňové komise

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

[Úvodní stránka]  Organizační část >

Činnost a jednání povodňové komise

Činnost a způsob jednání komise jsou dány zákonem č. 254/2001 Sb., o vodách a vnitřními předpisy Obecního úřadu Dolní Rychnov.

Povodňovou komisi zřizuje a členy povodňové komise jmenuje starosta obce Dolní Rychnov. Funkci předsedy PK vykonává ze zákona starosta obce (funkce není přenosná). Povodňová komise je složena ze zástupců obce a organizací ve městě, které jsou způsobilé k provádění opatření, popřípadě pomoci při ochraně před povodněmi.

Sídlem povodňové komise je Obecní úřad Dolní Rychnov. Poloha úřadu zabezpečuje bezproblémový provoz do padesátiletých průtoků, na které je dimenzováno revitalizované koryto. V případě potřeby lze ale jednání komise svolat i na jiné místo.

 

hmtoggle_arrow1Dolní Rychnov

 

 

Zasedání povodňové komise obce svolává její předseda (případně jeho zástupce).

V době povodně:

na základě vlastního vyhodnocení povodňové situace a jejího možného vývoje;

na základě doporučení pracovníků obecního úřadu;

na žádost předsedy povodňové komise sousední obce;

na žádost podniku Povodí Ohře, státní podnik, nebo Městského úřad Sokolov.
 

Mimo povodeň:

k projednání organizačních a jiných závažných otázek zabezpečení ochrany před povodněmi jako je např.:

stav povodňového plánu správního území obce;

organizační a technická připravenost, včetně spojení;

podněty k realizaci potřebných opatření v zájmu ochrany před povodněmi;

vyhodnocení činnosti v uplynulém období;

medializace povodňové problematiky, informování občanů.
 

 

>Zákonné povinnosti povodňového orgánu obce

>Činnost PK před a při povodni

>1. SPA

>2. SPA

>3. SPA

>Základní oblasti odpovědnosti povodňových orgánů města

>Hlídková služba


Organizační část > Činnost a jednání povodňové komise

   | tisk | nahoru |

stránka c_pk_cinnost.htm aktualizována: 29.09.2025, publikována: 29.09.2025