Dle rozhodnutí předsedy PK spolupracují s povodňovou komisí

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

[Úvodní stránka]  Organizační část > Organizace povodňové služby města Cheb >

Dle rozhodnutí předsedy PK spolupracují s povodňovou komisí

Pracovní štáb 

K operativnímu plnění úkolů komise vytváří svůj pracovní štáb. Pracovní štáb nemá vlastní statut. Pracovní štáb připravuje a předkládá komisi návrhy na opatření, a zejména přímo zajišťuje provedení opatření, doporučení a příkazů PK. V době stavu ohrožení pracovní štáb PK obvykle pracuje nepřetržitě. Vedoucím pracovního štábu je předseda PK. K práci v pracovním štábu mohou být se souhlasem předsedy PK přizváni rovněž externí spolupracovníci (experti), nečlenové PK.

Pracovní štáb zejména: 

provádí veškerá opatření vyplývající pro PK v době, kdy PK nezasedá, kromě zásadních rozhodnutí, která snesou odkladu do dalšího zasedání komise,

připravuje podklady pro jednání a rozhodování komise, realizuje rozhodnutí komise,

zajišťuje styk s účastníky povodňové aktivity a informovanost veřejnosti o vývoji povodně podle upřesňujících pokynů předsedy či místopředsedy PK.

Odbor organizační (Org)- krizové řízení:

vede přehled o počtech sil a způsobu použití techniky a prostředků k provedení protipovodňových opatření,

vede přehled o místech, kapacitách a prostorech v předškolních a školních zařízeních pro nouzové ubytování evakuovaného obyvatelstva,

podílí se na analýze vývoje povodňové situace na území správního obvodu ORP Cheb, na území správních obvodů ORP, které sousedí se správním obvodem města Cheb,

podílí se na analýze vzniklé povodňové situace a prognóze dalšího vývoje z hlediska nutnosti využití věcných prostředků a spolupracuje při návrhu krizových a jiných opatření,

na základě rozhodnutí předsedy PK žádá právnické a fyzické osoby o poskytnutí dobrovolné pomoci a prostřednictvím OPIS IZS o vojenskou výpomoc,

zabezpečuje vybavení pracoviště PK materiálem, potřebným pro jeho činnost (kancelářské potřeby apod.),

zajišťuje pro potřeby PK pohotovostní vozidlo (v případě potřeby i s řidičem),

v případě nepřetržitého provozu, zajišťuje stravování PK.

Odbor informatiky (Inf):

zabezpečuje vybavení určených pracovišť potřebnými prostředky výpočetní techniky a jejich zprovoznění,

zabezpečuje funkčnost počítačové sítě a dostupnost dokumentů, uložených na počítačových serverech,

vede přehled o dostupných komunikačních prostředcích, přidělených telefonních číslech, faxových číslech, e-mailových adresách apod. a tyto pravidelně aktualizuje pro potřeby PK,

zabezpečuje vytváření, vedení a využívání mapových a grafických znázornění situace a zabezpečuje zapracování povodňových dat do Geografického informačního systému (dále jen GIS) území města Cheb,

zabezpečuje zřizování dočasných e-mailových adres, funkčnost elektronické pošty a nouzový přístup na internet (připojení pomocí modemu, využití služby GPRS a obdobných),

pro potřebu PK zabezpečuje zásobu spotřebního materiálu, nutného pro činnost výpočetní techniky (tonery do tiskáren, kopírek apod.),

podílí se na zabezpečení údržby telefonní ústředny a ve spolupráci se servisní organizací se dále podílí na neprodleném odstraňování závad, zajišťuje náhradní telefonní spojení,

poskytuje PK nepřetržitou informační a technickou podporu pro případ selhání HW a SW prostředků (opravy, instalace či reinstalace SW apod.),

pro potřebu PK zajišťuje v tištěné a v případě potřeby i digitální podobě aktualizované mapové podklady.

Odbor kanceláře starosty (KS):

připravuje podklady pro informování obyvatelstva cestou médií,

spolupracuje s provozovateli hromadných informačních prostředků,

zabezpečuje informování veřejnosti prostřednictvím hromadných informačních prostředků a internetových stránek města, a to v rozsahu stanoveném předsedou PK,

podle požadavku předsedy PK zajišťuje možnost informování obyvatelstva formou přímých vstupů do vysílání hromadných informačních prostředků,

organizačně zajišťuje a řídí tiskové konference,

zabezpečuje pravidelný monitoring zpravodajství, tisku apod. pro potřeby PK,

spolupracuje zejména s tiskovými mluvčími HZS ČR a Policie ČR, poskytuje jim aktuální informace o výsledcích jednání PK,

ve spolupráci s ODBOREM INFORMATIKY zabezpečuje zřízení informační linky určené veřejnosti a zajišťuje po určenou dobu obsluhu této linky, zabezpečuje uveřejnění telefonního čísla informační linky v hromadných informačních prostředcích a na internetových stránkách města,

zabezpečuje komunikaci s představiteli spolupracujících orgánů, PK obcí, PK krajů a Ústřední PK, k tomu využívá KOPIS IZS,

připravuje, pro předsedu PK, konečné znění zápisu z jednání PK,

ve spolupráci s odborem informatiky zabezpečuje uveřejňování zpráv na internetových stránkách města.

zajišťuje právní servis pro PK,

plní další úkoly uložené předsedou PK.

Městská policie Cheb (MP):

organizuje a zabezpečuje prvotní sběr informací o stavu vodních toků,

hlášení o situaci bezprostředně předává zapisovatelce PK,

organizuje a zabezpečuje prvotní zásah technických prostředků MP při povodni na území města (háky, sekery, motorová řetězová pila, vozidlo s navijákem, gumový člun ap.),

ve spolupráci s oddělením krizového řízení a informatiky organizuje a zabezpečuje vyrozumění a svoz členů PK,

ve spolupráci s Policií ČR se podílí na organizaci pořádkové služby a dopravního zabezpečení v místech vzniku povodně a při evakuaci obyvatelstva,

zabezpečuje spojení v síti MP,

organizuje informování a varování obyvatelstva v ohrožených částech města mobilními prostředky a tlampači MP.

Odbor stavební a životního prostředí (SŽP):

plní úkoly uložené předsedou PK.

Oddělení silničního hospodářství a dopravy:

podílí se na zjišťování a vyhodnocování dopravní situace v postižených místech a vedení tras odklonu po komunikacích,

ve spolupráci s Policií ČR, městskou policií a správci komunikací řeší úkoly vztahující se k zajištění bezpečnosti a plynulosti silničního provozu v ohrožených nebo již zasažených oblastech,

navrhuje trasy příjezdu a přesunu po komunikacích pro záchranné síly a prostředky,

spolupracuje se společností CHETES Cheb spol. s r.o. a údržbou města při poskytování technických a dopravních prostředků pro záchranné práce a Krajskou správou a údržbou silnic Karlovarského kraje,

vede přehled o počtech, druzích a způsobu použití techniky a prostředků k evakuaci osob a odstraňování následků povodně,

zpracovává přehled o průjezdnosti a nosnosti zájmových komunikací na území města,

vede evidenci škod při povodni v působnosti odboru,

upřesňuje údaje o počtech a typech dopravních a mechanizačních prostředků a prostředků obdobného charakteru ve vlastnictví právnických nebo fyzických osob, přičemž využívá údajů z registru motorových vozidel,

shromažďuje hlášení o sjízdnosti a průjezdnosti silnic a železnic,

eviduje a využívá nabídek právnických, podnikajících fyzických a fyzických osob na poskytnutí dopravních a mechanizačních prostředků.

Odbor správy majetku (SM):

podílí se na přípravě návrhů opatření předsedy PK k řešení povodňové situace,

vede centrální evidenci škod na majetku města Cheb při povodni,

zabezpečuje náhradní ubytování formou tzv. „krizového ubytování“, které spadá do jeho působnosti (volné byty v majetku města, popřípadě jiné ubytovací prostory v majetku města – spolupracuje s ostatními bytovými družstvy, prostory ZŠ – spolupráce s Odborem Školství, tělovýchovy a kultury),

v případě potřeby zajišťuje uskladnění věcí, které byly např. v rámci evakuace odvezeny z ohroženého území (spolupráce s CHETES Cheb spol. s r.o.).

Odbor sociálních věcí a zdravotnictví (SvZ):

je garantem za koordinaci evakuace z ohrožených území,

spolupracuje se zdravotnickými zařízeními, ČČK a dalšími občanskými sdruženími při zajišťování pomoci evakuovaným osobám,

spolupracuje s oddělěním životního prostředí v oblasti Služby nouzového zásobování vodou (např. zajišťováním dodávek balené pitné vody, prostředků na dezinfekci vody),

přijímá nabídky a poptávky humanitární pomoci, vede přehled o místech vhodných pro uložení humanitární pomoci, evakuovaných věcí apod. a ve spolupráci s Městkou policií Cheb organizuje střežení těchto skladů, v této oblasti spolupracuje zejména odborem správy majetku,

zabezpečuje, ve spolupráci s Odborem informatiky zveřejňování nabídek a poptávek humanitární pomoci,

koordinuje činnost středisek humanitární pomoci zřízených městem,

za PK komunikuje s Úřadem práce k problematice aktuální státní podpory občanům, kteří se ocitli v mimořádně obtížných poměrech a získává od Úřadu práce aktuální informace o náhradním způsobu výplaty sociálních a obdobných dávek,

organizuje poskytování psychologické a duchovní pomoci občanům,

specializuje se na nouzové ubytování a stravování seniorů, osob tělesně postižených apod.

Odbor správních činností a obecní živnostenský úřad (Spr):

zajišťuje data o evakuovaných osobách (jméno, příjmení, datum narození, trvalé bydliště, místo nynějšího pobytu),

vede přehled o všech osobách, které byly postiženy při povodni (kam byli evakuovány apod.),

podle požadavků PK vyhotovuje seznamy osob (objektů) určených k evakuaci z ohrožených míst,

v případě potřeby spolupracuje v oblasti své působnosti s obcemi ve správním obvodu ORP Cheb a dalšími orgány (např. KÚ KVK, MV ČR …),

zajišťuje agendu občanských průkazů v souladu s platnou legislativou,

zajišťuje ve spolupráci s Odborem kanceláře starosty a Odborem informatiky zveřejnění telefonních čísel pro hlášení přechodné změny pobytu a nepřetržitou obsluhu těchto telefonních linek.

Oddělení obecního živnostenského úřadu

podílí se na přípravě návrhů opatření předsedy PK k řešení povodňové situace,

vede databázi právnických a podnikajících fyzických osob a zemědělských podnikatelů, dává návrhy na jejich možné využití pro řešení povodňové situace, včetně odstraňování jejich následků,

plní další úkoly uložené předsedou PK.

Finanční odbor (Fin):

zabezpečuje finanční krytí úkolů vyplývajících z činnosti PK při povodni,

vede evidenci finančních výdajů a nákladů na opatření při povodňové situaci,

upřesňuje zdroje finančních prostředků s Ministerstvem financí ČR a jejich využití v postižených oblastech,

provádí finanční a ostatní ekonomické činnosti, rozbory a analýzy, realizuje ekonomické operace spojené s přidělenými dotacemi, dary, humanitární pomoci,

v případě potřeby zakládá a obhospodařuje konto veřejné sbírky charitativní povahy a ve spolupráci s kanceláří starosty a odborem informatiky toto vhodným způsobem zveřejňuje,

kontroluje oprávněnost použití finančních prostředků na řešení povodňové situace,

plní další úkoly uložené předsedou PK.

Odbor školství, tělovýchovy a kultury (ŠTaK):

plní další úkoly uložené předsedou PK.

Odbor investic (Inv):

plní další úkoly uložené předsedou PK.

Odbor majetkoprávní (MaP):

plní další úkoly uložené předsedou PK.

CHETES s.r.o.

vede přehled o počtech sil a způsobu použití techniky a prostředků CHETES k provedení protipovodňových opatření,

zpracovává návrh použití provizorních hradících prostředků (pytle s pískem, vybraná depa zeminy, řezivo ap.),

řídí nasazení sil a prostředků CHETES s. r.o.,

organizuje likvidaci uhynulých zvířat, spolupracuje s veterinární správou.

 

Všichni členové PK plní i další úkoly uložené předsedou PK.
 
V případě, že je aktivována i povodňová komise ORP, přejímá vedení komise města tajemník MÚ nebo starostou pověřená osoba a starosta vede činnost v rozsahu správního území ORP.


Organizační část > Organizace povodňové služby města Cheb > Dle rozhodnutí předsedy PK spolupracují s povodňovou komisí

   | tisk | nahoru |

stránka c_org_ps_spoluprace.htm aktualizována: 08.12.2022, publikována: 07.10.2024