Činnost a jednání povodňové komise

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

[Důležité stránkyVýběr z dPP >

Činnost a jednání povodňové komise

Činnost a způsob jednání komise jsou dány zákonem č. 254/2001 Sb., o vodách a vnitřními předpisy Obecního úřadu Dolní Žandov.

Povodňovou komisi zřizuje a členy povodňové komise jmenuje starosta, který ze zákona vykonává funkci předsedy.  Povodňová komise je složena ze zástupců obce a organizací v obci, které jsou způsobilé k provádění opatření, popřípadě pomoci při ochraně před povodněmi.

Komise se schází k projednání potřebných opatření podle povodňové situace, jakož i mimo období povodní ohrožujících její správní území, k projednání organizačních a jiných závažných otázek souvisejících se zabezpečováním ochrany před povodněmi. Komisi svolává a jednání řídí její předseda z vlastního podnětu, z podnětu některého z členů povodňové komise, na žádost povodňové komise ORP Cheb nebo Karlovarského kraje.

Sídlem komise je Obecní úřad Dolní Žandov. Povodňová komise a její jednotliví členové jsou svoláváni dle potřeby a uvážení starosty obce prostřednictvím e-mailu nebo mobilních telefonů.

Jednání komise se svolává alespoň 1x ročně, a to nejpozději do 30. 11. běžného roku. Na těchto (mimopovodňových) jednáních se prověřují přípravná opatření, zejména:

stav povodňového plánu správního obvodu obce,

organizační a technická připravenost, včetně spojení,

podněty k realizaci potřebných opatření v zájmu ochrany před povodněmi,

vyhodnocení činnosti v uplynulém období a projednání závěrů povodňových prohlídek,

medializace povodňové problematiky, informování občanů.

 

Vybavení povodňové komise

Zabezpečení vozidel pro činnost Povodňové komise obce Dolní Žandov:

Při dosažení prvního stupně povodňové aktivity musí být minimálně jeden osobní automobil přistaven ke stanovišti povodňové komise. Při druhém a třetím stupni povodňové aktivity musí být minimálně dva osobní automobily k dispozici povodňové komisi. Použití vozidel musí být v době povodně konzultováno a schváleno povodňovou komisí.

Doporučené vybavení pracoviště Povodňové komise

povodňový plán v off-line verzi na flashdisku

povodňový plán v tištěné verzi

PC s tiskárnou s funkčním připojením k internetové sítí (minimálně s možností odesílat a přijímat elektronickou poštu), záložní zdroj (minimálně notebook s funkční baterií)

2 ks ruční diktafon,

stolní diktafon pro přepisování zpráv,

televizor a videorekordér (SW v PC pro nahrávání TV záznamů, záznamů z kamer apod.),

nouzové LED osvětlení pracoviště,

ruční LED akumulátorové osvětlovací prostředky včetně čelových reflektorů,

záložní zdroj elektrické energie alespoň do výkonu 4 kW,

mobilní telefony včetně powerbank a mobilních nabíječek,

telefony – pevné linky - 2ks, z toho jeden fax,

kreslící a psací prostředky,

nástěnná mapa obce Dolní Žandov,

digitální fotoaparát,

dalekohled,

měřící pásmo 50 m případně laserový metr

proviantní zabezpečení pro přípravu teplých nápojů a ohřev stravy,

záložní oděv a obuv.
 

Základní povinnosti členů povodňové komise:

Starosta obce – předseda PK:

rozhoduje o svolání PK,

řídí činnost PK,

organizuje sběr informací o povodňové situaci,

vyhlašuje jednotlivé stupně povodňové aktivity,

na základě informací o situaci vydává rozhodnutí k realizaci protipovodňových opatření,

rozhoduje o nasazení sil a prostředků ve své podřízenosti,

schvaluje obsah informací pro sdělovací prostředky,

ověřuje záznamy v povodňové knize.

zodpovídá za zpracování a aktualizaci povodňového plánu obce Dolní Žandov,

předává podklady pro zpracování Zprávy o povodni, případně zpracovává jednotlivé kapitoly Zprávy o povodni,

navrhuje hejtmanovi kraje vyhlášení krizového stavu (stavu nebezpečí).
 

Místostarosta obce – místopředseda PK:

zastupuje starostu obce v případě jeho nepřítomnosti a plní i jeho povinnosti,

organizuje varování a informování obyvatelstva, fyzických a právnických osob v ohrožených částech obce,

zpracovává návrh použití provizorních hradících prostředků (pytle s pískem, vybraná depa zeminy, řezivo ap.),

organizuje evakuaci obyvatelstva,

organizuje náhradní ubytování a stravování evakuovaného obyvatelstva,

vede přehled o evakuovaných osobách,

zpracovává plán přidělení humanitární pomoci a organizují vlastní humanitární pomoc,

komunikuje se správci inženýrských sítí o situaci a odstávkách.
 

Referentka obecního úřadu

aktivuje pracoviště PK,

udržuje spojení se členy PK a ostatními spolupracujícími orgány a vede přehled o pohybu a dosažitelnosti členů komise a vozidlech vyčleněných pro PK,

vyrozumívá sousední obce, ORP, dispečinky Povodí, s.p. a OPIS HZS,

připravuje obsah informací a zpráv pro obecní rozhlas a sdělovací prostředky a po schválení předsedou PK zajišťuje jejich zveřejnění,

provádí výdej a evidenci použití vybavení povodňové komise,

organizuje proviantní zabezpečení PK,

přepisuje informace na PC, připravuje podklady pro hlášení,

zajišťuje podklady pro činnost PK,

koordinuje evidenční a dokumentační práce,

vede centrální evidenci škod na majetku obce při povodni a evidenci ostatních škod,

zaznamenává veškeré informace do Povodňové knihy,

v době mimo povodňovou aktivitu zpracovává návrh smluvního zajištění zemních strojů (rypadla, nakladače, hutnící prostředky), autojeřábů, dopravní techniky (sklápěčky, valníky ap.), mobilní elektrocentrály, automobilní cisterny na vodu apod. a dalších odborných subjektů (statik, dendrolog apod.),

plní další úkoly uložené předsedou PK.
 

Pověřený člen PK pro řízení dopravních omezení

předkládá návrhy na opatření a průběžně informuje předsedu a místopředsedu PK,

vede přehled o osobách, technice a prostředcích na území obce, řídí nasazení techniky obce a firem,

ve spolupráci s Územním odborem HZS navrhuje nasazení smluvních subjektů IZS při povodni,

ve spolupráci s KSÚS vyhodnocuje dopravní situaci a průjezdnost v zasaženém území - navrhuje trasy příjezdu a přesunu po komunikacích pro záchranné síly a prostředky, navrhuje evakuační trasy,

navrhuje vyžádání sil a prostředků v případě vyčerpání vlastních možností od vyššího stupně (cestou ORP u KOPIS),

při pohybu v terénu zároveň provádí hlídkovou službu,

plní další úkoly uložené předsedou PK.
 

Ostatní členové povodňové komise

předkládají návrhy na opatření a průběžně informují předsedu a místopředsedu PK,

provádějí hlásnou a hlídkovou službu.

zajišťují nasazení sil a prostředků vlastních společností,

podílí se dle pokynů místopředsedů komise na evakuaci obyvatel,

spolupracují s Krajskou hygienickou správou, Krajskou veterinární správou, podnikem vodáren,

organizují odchyt ohrožených zvířat a jejich převoz do útulku,

organizují likvidaci uhynulých zvířat,

provádí informování ostatních majitelů a správců elektro, plyno a telekomunikační sítě na území obce,

s Policií ČR koordinují zajištění veřejného pořádku,

navrhují vyžádání nedostupných strojů v případě vyčerpání vlastních možností od vyššího stupně (cestou ORP u KOPIS).

předkládají návrhy na opatření a průběžně informují předsedu PK,

při pohybu v terénu zároveň provádí hlídkovou službu,

plní další úkoly uložené předsedou PK.

 

 

hmtoggle_arrow1Dolní Žandov

 

 

Další informace: Kontaktní údaje povodňových komisí

Soubor: c_org_pk.htm


Výběr z dPP > Činnost a jednání povodňové komise

   | tisk | nahoru |

stránka aktualizována: 01.12.2016, publikována: 04.06.2024