<< Klikněte pro zobrazení obsahu >> [Úvodní stránka] Organizační část > Činnost a jednání povodňové komise |
Činnost a způsob jednání komise jsou dány zákonem č. 254/2001 Sb., o vodách a vnitřními předpisy Městského úřadu Bečov nad Teplou.
Povodňovou komisi zřizuje a členy povodňové komise jmenuje starosta, který ze zákona vykonává funkci předsedy. Povodňová komise je složena ze zástupců města a organizací v obci, které jsou způsobilé k provádění opatření, popřípadě pomoci při ochraně před povodněmi.
Komise se schází k projednání potřebných opatření podle povodňové situace, jakož i mimo období povodní ohrožujících její správní území, k projednání organizačních a jiných závažných otázek souvisejících se zabezpečováním ochrany před povodněmi. Komisi svolává a jednání řídí její předseda z vlastního podnětu, z podnětu některého z členů povodňové komise, na žádost povodňové komise ORP Karlovy Vary nebo Karlovarského kraje.
Sídlem komise je Městský úřad Bečov nad Teplou. Povodňová komise a její jednotliví členové jsou svoláváni dle potřeby a uvážení starosty města prostřednictvím e-mailu nebo mobilních telefonů.
Jednání komise se svolává alespoň 1× ročně, a to nejpozději do 30. 11. běžného roku. Na těchto (mimopovodňových) jednáních se prověřují přípravná opatření, zejména:
•stav povodňového plánu správního obvodu města,
•organizační a technická připravenost, včetně spojení,
•podněty k realizaci potřebných opatření v zájmu ochrany před povodněmi,
•vyhodnocení činnosti v uplynulém období a projednání závěrů povodňových prohlídek,
•medializace povodňové problematiky, informování občanů.
Zabezpečení vozidel pro činnost Povodňové komise obec Bečov nad Teplou:
Při dosažení prvního stupně povodňové aktivity musí být minimálně jeden osobní automobil přistaven ke stanovišti povodňové komise. Při druhém a třetím stupni povodňové aktivity musí být minimálně dva osobní automobily k dispozici povodňové komisi. Použití vozidel musí být v době povodně konzultováno a schváleno povodňovou komisí.
•povodňový plán v off-line verzi na flashdisku
•povodňový plán v tištěné verzi
•PC s tiskárnou s funkčním připojením k internetové sítí (minimálně s možností odesílat a přijímat elektronickou poštu), záložní zdroj (minimálně notebook s funkční baterií)
•2 ks ruční diktafon,
•stolní diktafon pro přepisování zpráv,
•televizor a videorekordér (SW v PC pro nahrávání TV záznamů, záznamů z kamer apod.),
•nouzové LED osvětlení pracoviště,
•ruční LED akumulátorové osvětlovací prostředky včetně čelových reflektorů,
•záložní zdroj elektrické energie alespoň výkonu 4 kW,
•mobilní telefony včetně powerbank a mobilních nabíječek,
•telefony – pevné linky - 2ks, z toho jeden fax,
•kreslící a psací prostředky,
•nástěnná mapa města Bečov nad Teplou,
•digitální fotoaparát,
•dalekohled,
•měřící pásmo 50 m případně laserový metr
•proviantní zabezpečení pro přípravu teplých nápojů a ohřev stravy,
•záložní oděv a obuv.
Starosta města – předseda PK:
•Zodpovídá za zpracování a aktualizaci povodňového plánu města Bečov nad Teplou,
•rozhoduje o svolání PK,
•řídí činnost PK,
•organizuje sběr informací o povodňové situaci,
•vyhlašuje jednotlivé stupně povodňové aktivity,
•na základě informací o situaci vydává rozhodnutí k realizaci protipovodňových opatření,
•rozhoduje o nasazení sil a prostředků ve své podřízenosti,
•schvaluje obsah informací pro sdělovací prostředky,
•ověřuje záznamy v povodňové knize,
•předává podklady pro zpracování Zprávy o povodni, případně zpracovává jednotlivé kapitoly Zprávy o povodni,
•navrhuje hejtmanovi kraje vyhlášení krizového stavu (stavu nebezpečí).
Místostarostové:
•Zastupují starostu města v případě jeho nepřítomnosti a plní i jeho povinnosti,
•organizují varování a informování obyvatelstva, fyzických a právnických osob v ohrožených částech obce,
•zpracovávají návrh použití provizorních hradících prostředků (pytle s pískem, vybraná depa zeminy, řezivo ap.),
•organizují evakuaci obyvatelstva,
•organizují náhradní ubytování a stravování evakuovaného obyvatelstva,
•vede přehled o evakuovaných osobách,
•zpracovávají plán přidělení humanitární pomoci a organizují vlastní humanitární pomoc,
•komunikují se správci inženýrských sítí o situaci a odstávkách.
Referentka městského úřadu
•V době mimo povodňovou aktivitu zpracovává návrh smluvního zajištění zemních strojů (rypadla, nakladače, hutnící prostředky), autojeřábů, dopravní techniky (sklápěčky, valníky ap.), mobilní elektrocentrály, automobilní cisterny na vodu apod. a dalších odborných subjektů (statik, dendrolog apod.),
•aktivuje pracoviště PK,
•udržuje spojení se členy PK a ostatními spolupracujícími orgány a vede přehled o pohybu a dosažitelnosti členů komise a vozidlech vyčleněných pro PK,
•vyrozumívá sousední obce, ORP, dispečinky Povodí, s.p. a OPIS HZS,
•připravuje obsah informací a zpráv pro obecní rozhlas a sdělovací prostředky a po schválení předsedou PK zajišťuje jejich zveřejnění,
•provádí výdej a evidenci použití vybavení povodňové komise,
•organizuje proviantní zabezpečení PK,
•přepisuje informace na PC, připravuje podklady pro hlášení,
•zajišťuje podklady pro činnost PK,
•koordinuje evidenční a dokumentační práce,
•vede centrální evidenci škod na majetku města při povodni a evidenci ostatních škod,
•zaznamenává veškeré informace do Povodňové knihy,
•plní další úkoly uložené předsedou PK.
Členové PK:
•provádějí hlásnou a hlídkovou službu.
•předkládají návrhy na opatření a průběžně informuje předsedu a místopředsedu PK,
•vedou přehled o osobách, technice a prostředcích na území města, řídí nasazení techniky města a firem,
•ve spolupráci s Územním odborem HZS navrhuje nasazení smluvních subjektů IZS při povodni,
•navrhuje vyžádání sil a prostředků v případě vyčerpání vlastních možností od vyššího stupně (cestou ORP u KOPIS),
•podílí se dle pokynů místopředsedů komise na evakuaci obyvatel,
•ve spolupráci s KSÚS vyhodnocují dopravní situaci a průjezdnost v zasaženém území - navrhuje trasy příjezdu a přesunu po komunikacích pro záchranné síly a prostředky, navrhuje evakuační trasy,
•spolupracují s Krajskou hygienickou správou, Krajskou veterinární správou, podnikem vodáren,
•organizují odchyt ohrožených zvířat a jejich převoz do útulku,
•organizují likvidaci uhynulých zvířat,
•provádí informování ostatních majitelů a správců elektro, plyno a telekomunikační sítě na území obce,
•s Policií ČR koordinují zajištění veřejného pořádku,
•při pohybu v terénu zároveň provádí hlídkovou službu,
•plní další úkoly uložené předsedou PK.
seznam členů PK: |
|
správní území: |
554995 Bečov nad Teplou (mapa) |
adresa: |
MÚ Bečov nad Teplou, nám. 5. května 1, Bečov nad Teplou |
telefon: |
353999318 |
fax: |
353999218 |
e-mail: |
|
poznámka: |
alter. e-mail: becov@volny.cz |
web: |
|
S-JTSK: |
-854 400 -1 027 000 |
GPS: |
50.0826N 12.8459E (mapy.cz) |
Další informace: Kontaktní údaje povodňových komisí
stránka c_org_pk.htm aktualizována: 15.08.2024, publikována: 07.10.2024