Vitický potok ř.km 12,000 – 17,100

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

 INTERNÍ VERZE  [Úvodní stránka]  Věcná část > Druh a rozsah ohrožení povodní > Přirozená povodeň na tocích >

Vitický potok ř.km 12,000 – 17,100

Odhad průběhu průtoku Q5 – pětiletý (směrem po proudu):

V km 15,996 u zahlceného mostku (max. kapacita 3,2 m3/s) přepadá 0,7 m3/s na lesní cestu v pravé inundaci. Voda přepadá přes cestu, část vody pokračuje po cestě a postupně se vrací propustky a příkopem nad silnicí zpět do koryta.


V km 15,900 přepadá voda přes pravý břeh do odvodňovacího příkopu nad silnicí (Oldřichov – Lužec), max. kapacita koryta nad silnicí je cca 1,8 m3/s.


V km 15,430 se odděluje průtok 0,7 m3/s do pravobřežní rokle.


U poškozeného dřevěného mostu v km 15,152 přepadá vybřežená voda z levobřežní ploché inundace přes cestu.


V km 14,377 jsou zahlceny otvory (2*DN1000) mostu v Novém Fojtově. Při pravděpodobném omezení průtočnosti přepadne voda přes cestu v pravobřežní inundaci.


V km 14,160‑13,730 voda místně proudí přes příbřežní louky.


V km 13,610 je těsně před zahlcením nový most. Při omezení průtočnosti mostu voda přepadne přes levý břeh na cestu.


V km 13,520‑13,421 voda vybřežuje do levobřežní inundace nad bývalým zahradnictvím.


V km 13,421‑12,969 voda proudí přes snížené inundace a částečně přes oplocený pozemek u č.p.98 LB.


Pozn.:

Vybřežení na pozemek u č.p.98 je omezeno složenými kameny podél levého břehu

(opatření po poslední povodni).


Nad propustkem (DN800, max. kapacita 0,9 m3/s) v km 12,969 přepadá voda (4,3 m3/s) do pravobřežní inundace a vrací se postupně přes cestu a pastvinu zpět ke korytu.


V km 12,510‑12,172 voda proudí přes snížené pastviny na obou březích.


V km 12,172 je právě zahlcen kamenný mostek u silnice.


V km 12,000 je právě zahlcena klenba silničního mostu (Fojtov‑Děpoltovice).


Při průtoku Q5 dojde k proudění vody přes snížené inundace (louky, pastviny), cesty u zahlcených mostů. V korytě Vitického potoka může dojít k vývratům, ucpání koryta splávím a rozšíření místních břehových nátrží.

 
Odhad průběhu průtoku Q20 – dvacetiletý (směrem po proudu):

V km 16,400‑16,300 proudí voda po levobřežní cestě.


V km 15,996 u zahlceného mostku (max. kapacita 3,2 m3/s) přepadá 3,3 m3/s na lesní cestu v pravé inundaci. Voda přepadá přes cestu, část vody pokračuje po cestě a postupně se vrací propustky a příkopem nad silnicí zpět do koryta.


V km 15.900 přepadá voda přes pravý břeh a odvodňovací příkop na silnici (Oldřichov – Lužec), pod silnicí spadá zpět do koryta. Na svahu lesa nad silnici proud vody vytvoří erozní rýhu, vymleté balvany omezí průtočnost mostního profilu. Ve spadišti do mostního profilu přepadá otvorem DN300 ve zdi voda do příkopu nad silnicí v levobřežní inundaci a dále při zahlcení propustku DN300 pod silnicí přepadá voda i přes silnici a pokračuje lesem pod silnicí zpět ke korytu.


V km 15,430 se odděluje průtok 1,3 m3/s do pravobřežní rokle.


U poškozeného dřevěného mostu v km 15,152 přepadá voda přes cestu na obou březích. Při omezení průtočnosti splávím budou zbytky mostu strženy, pod cestou jsou rozšířeny břehové nátrže.


V km 14,377 u mostu (2*DN1000) v Novém Fojtově přepadá přes asfaltovou cestu v pravobřežní inundaci 2,3 m3/s. Část vody se vrací pod cestou zpět do koryta, voda proudí dolů po pravobřežní cestě a vrací se v km 14,190 přes pravobřežní louku ke korytu.


V km 14,190‑13,730 voda proudí přes příbřežní louky. V km 13,730 proudí 0,7 m3/s pravobřežní inundací na cestu a převážně po cestě se vrací pod mostem zpět do koryta.


V km 13,610 je zahlcen nový most, voda přepadá na cestu a pokračuje po cestě (eroze) do levobřežní inundace pod cestou. Vzhledem ke snížení rychlostí se v ploché levobřežní inundaci ukládá materiál z cesty a štěrky vybřežené z koryta. V km 13,421‑12,969 voda proudí přes snížené inundace a částečně přes oplocený pozemek u č.p.98 LB.


Pozn.:

Vybřežení na pozemek u č.p. 98 je omezeno složenými kameny podél levého břehu (opatření po poslední povodni).


Nad propustkem (DN800, max. kapacita před zahlcením 0,9 m3/s) v km 12.969 přepadá 8 m3/s do pravobřežní inundace a vrací se postupně přes cestu a pastvinu zpět ke korytu.


V km 12,510‑12,172 voda proudí přes snížené pastviny na obou březích.


V km 12,172 proudí u zahlceného kamenného mostku po silnici (Fojtov ‑ Děpoltovice) průtok 2 m3/s a pokračuje průlehem za silnicí. Oddělený průtok se vrací do hlavního koryta Vitického potoka pravobřežním přítokem v km 11,660.


V km 12,000 je zahlcena klenba silničního mostu (Fojtov ‑ Děpoltovice), voda přepadá přes silnici (0,7 m3/s) a navážku do sníženého prostoru nad silnicí (2 m3/s).


Po naplnění prostoru a příkopu v levobřežní inundaci nad silnicí voda přepadá přes sníženou část silnice (cca 80 m od mostu), přes louku pod silnicí se vrací zpět do koryta.


Při průtoku Q20 dojde k proudění vody přes snížené inundace (louky, pastviny)s erozními jevy (erozní rýhy) a k místnímu znehodnocení pozemků usazenými štěrky. U zahlcených mostů dojde přepadem vody k poškození cest. V korytě Vitického potoka dojde k vývratům, místnímu ucpání koryta splávím a břehovým nátržím. Voda přepadá přes silnice Lužec ‑ Oldřichov a Fojtov – Děpoltovice.

 

Odhad průběhu průtoku Q100- stoletý (směrem po proudu):

V km 16,420‑16,300 proudí voda po levobřežní cestě.


V km 15,996 u zahlceného mostku přepadá 7,2 m3/s na lesní cestu v pravé inundaci.


Voda přepadá přes cestu (eroze), část vody pokračuje po cestě (eroze) a postupně se vrací propustky a příkopem nad silnicí zpět do koryta. V km 15,900 přepadá voda přes pravý břeh a odvodňovací příkop na silnici (Oldřichov – Lužec), pod silnicí spadá zpět do koryta. Na svahu lesa nad silnicí proud vody vytvoří erozní rýhu, vymleté balvany omezí průtočnost příkopu nad silnicí a mostního profilu (dojde pravděpodobně k poškození silnice).


Ve spadišti do mostního profilu přepadá voda otvorem DN300 a přepadem přes zídku do příkopu nad silnicí. Příkopem voda pokračuje směrem k č.p.33 a u zahlceného propustku (DN300) přepadá přes silnici a pokračuje pod silnicí lesem zpět ke korytu (erozní jevy v zalesněném svahu).


V km 15,430 se odděluje průtok 2,3 m3/s do pravobřežní rokle.


U strženého dřevěného mostu v km 15,152 přepadá voda přes cestu na obou březích (rozplavení cesty).


V km 14,377 u mostu (2*DN1000) v Novém Fojtově přepadá přes asfaltovou cestu 6,7 m3/s. Část vody se vrací pod cestou zpět do koryta, voda proudí dolů po pravobřežní cestě, větší část se odděluje do prostoru bývalého rybníku, po naplnění prostoru rybníku voda přepadá přes hráz. V km 14,190 se voda vrací přes cestu a pravobřežní louku ke korytu.


V km 14,190‑13,730 voda proudí přes příbřežní louky (erozní jevy). V km 13,730 proudí 3 m3/s pravobřežní inundací na cestu a převážně po cestě se vrací pod mostem zpět do koryta (poškození cesty). Voda se dostává i do odvodňovacího příkopu na kraji lesa.


V km 13,421‑12,969 voda proudí přes snížené inundace a přes pozemek s rybníčkem u č.p.98 LB (erozní rýhy).


Pozn.:

Vybřežení na pozemek u č.p.98 je omezeno složenými kameny podél levého břehu (opatření po poslední povodni).


Nad propustkem (DN800, max. kapacita před zahlcením 0,9 m3/s) v km 12,969 přepadá 13,7 m3/s do pravobřežní inundace a dále přepadá postupně přes cestu a pastvinu zpět ke korytu (poškození cesty, erozní rýhy na pastvině).


V km 12,510‑12,172 voda proudí přes snížené pastviny na obou březích (erozní jevy).


V km 12,172 proudí u zahlceného kamenného mostku po silnici (Fojtov‑Děpoltovice) průtok 6 m3/s a pokračuje průlehem za silnicí (silnice je neprůjezdná).


Oddělený průtok se vrací do hlavního koryta Vitického potoka pravobřežním přítokem v km 11,660.


V km 12,000 je zahlcena klenba silničního mostu (Fojtov‑Děpoltovice), při výpočtu na plný průtok (bez odečtení oddělení vody do průlehu za silnicí v km 12,180, přepadá přes silnici (3 m3/s) a navážku do sníženého prostoru nad silnicí (5 m3/s).


Po naplnění prostoru a příkopu nad silnicí v levobřežní inundaci voda přepadá přes sníženou část silnice (cca 80 m od mostu), přes louku pod silnicí se vrací zpět do koryta.


Při průtoku Q100 dojde k proudění vody přes snížené inundace (louky, pastviny) s erozními jevy (erozní rýhy, změna trasy koryta) a k místnímu znehodnocení pozemků usazenými štěrky.

U zahlcených mostů dojde přepadem vody k poškození cest. V korytě Vitického potoka dojde k vývratům, místnímu ucpání koryta splávím a břehovým nátržím. Voda přepadá přes silnice Lužec‑Oldřichov a Fojtov‑Děpoltovice, silnice jsou neprůjezdné. V Novém Fojtově dojde k naplnění prostoru bývalého rybníku v pravobřežní inundaci.


Věcná část > Druh a rozsah ohrožení povodní > Přirozená povodeň na tocích > Vitický potok ř.km 12,000 – 17,100

   | tisk | nahoru |

stránka b_druh_povoden_toky_viticky_2.htm aktualizována: 13.12.2022, publikována: 08.10.2024