Vlčí potok ř.km 0,000 – 6,450

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

 INTERNÍ VERZE  [Úvodní stránka]  Věcná část > Druh a rozsah ohrožení povodní > Přirozená povodeň na tocích >

Vlčí potok ř.km 0,000 – 6,450

Odhad průběhu průtoku Q5 – pětiletý (směrem po proudu):

Nad silnicí (Božičany‑Hamry) jsou vlivem nekapacitních propustků (Q1) neškodně zaplaveny inundace (louka, příbřežní vegetace) na obou březích.


Přes vozovku silnice (Božičany‑Hamry, km 6,319) přepadá 3 m3/s.


Pod silnicí (Božičany ‑ Hamry) se vrací voda přes sníženou inundaci zpět do koryta.


Pod rozdělovacím objektem (km 6,096) se vrací voda (cca 4,5 m3/s) zpět do koryta přes horní část areálu MO ČRS Božičany.


V km 5,968‑5,314 jsou neškodně zaplaveny snížené zarostlé inundace na obou březích.


V km 5,314‑5,200 jsou částečně zaplaveny zahrádky v chatové osadě na levém břehu.


V km 5,116 proudí 0,3 m3/s propustkem v levobřežní inundaci a postupně pod železniční tratí plní neškodně snížený prostor bývalého rybníka.


Výška hladiny v Novorolském rybníku závisí na objemu a tvaru povodňového hydrogramu. Při déle trvající povodni je částečně zaplavena chatová osada na pravém břehu u hráze.


V Novorolském a Božičanském rybníku dochází k významné transformaci povodně (108000+64000=172000 m3).


U soutoku s Černým potokem (km 3,250‑3,100) proudí po levobřežní louce cca 1,5 m3/s.


V km 1,900‑0,000 jsou neškodně zaplaveny snížené inundace na obou březích.


Při průtoku Q5 voda proudí přes horní část oploceného areálu MO ČRS Božičany a zaplavuje snížené příbřežní inundace. Místně dochází k rozšíření břehových nátrží.

 

Odhad průběhu průtoku Q20 – dvacetiletý (směrem po proudu):

Nad silnicí (Božičany ‑ Hamry) jsou vlivem nekapacitních propustků (Q1) neškodně zaplaveny inundace na obou březích.


Přes vozovku silnice (Božičany ‑ Hamry, km 6,319) přepadá 7 m3/s.


Pod silnicí (Božičany ‑ Hamry) přepadá postupně voda do dvou rybníků na levém břehu, na pravém břehu je ohrožena hráz rybníčku u cesty (km 6,135).


Pod rozdělovacím objektem (km 6,096) se vrací voda (cca 8,5 m3/s) zpět do koryta přes areál MO ČRS Božičany, dolní zástavba u potoka je zaplavena.


V km 5,780‑5,700 začíná být zaplavována chatová osada na levém břehu.


V km 5,314‑5,200 je částečně zaplavena zástavba v chatové osadě na levém břehu.


V km 5,116 proudí 0,6 m3/s propustkem v levobřežní inundaci a postupně pod železniční tratí plní neškodně snížený prostor bývalého rybníka, po naplnění voda přepadá přes hráz.


Výška hladiny v Novorolském rybníku závisí na objemu a tvaru povodňového hydrogramu. Při déle trvající povodni jsou částečně zaplaveny chatové osady na obou březích.


V Novorolském a Božičanském rybníku dochází k významné transformaci povodně (145000+70000=215000 m3).


U soutoku s Černým potokem (km 3,250‑3,100) proudí po levobřežní louce cca 3,7 m3/s, při návratu do koryta dochází k erozi hrany svahu koryta. V km 2,800‑2,600 voda částečně zaplavuje levobřežní louku.


Nad stupněm v Jimlíkově (km 2,423) začíná voda vybřežovat do levobřežní inundace.


Most v areálu povrchového lomu Jimlíkov II je zahlcen, přes mostovku přepadá 1,4 m3/s.


V km 1.977‑0.000 voda proudí sníženými inundacemi na obou březích.


Při průtoku Q20 voda proudí inundacemi (eroze), dochází k břehovým nátržím. Voda přepadá přes mostovky nekapacitních mostů, lávek a zaplavuje částečně příbřežní chatové osady.

 

Odhad průběhu průtoku Q100- stoletý (směrem po proudu):

Nad silnicí (Božičany ‑ Hamry) jsou vlivem nekapacitních propustků (Q1) neškodně zaplaveny inundace na obou březích.


Přes vozovku silnice (Božičany ‑ Hamry, km 6.319) přepadá 7 m3/s.


Pod silnicí (Božičany ‑ Hamry) přepadá postupně voda (cca 10 m3/s) do rybníků na levém břehu, na pravém břehu je rozplavena hráz rybníčku u cesty (km 6,135).


Pod rozdělovacím objektem (km 6,096) se vrací voda (cca 15 m3/s) zpět do koryta, voda proudí přes zástavbu areálu MO ČRS Božičany.


U lávky v km 5,770 proudí voda (cca 3 m3/s) do chatové osady na levém břehu, postupně se (přes zahrádky a po cestě k lávce v km 5,702) vrací zpět do koryta.


V km 5,935‑5,900 voda proudí přes rybníček na levém břehu.


V km 5,314‑5,200 je zaplavena zástavba v chatové osadě na levém břehu (hloubka proudící vody na příbřežní cestě cca 0,7‑1,2 m).


V km 5,116 proudí 0,8 m3/s propustkem v levobřežní inundaci a postupně pod železniční tratí plní neškodně snížený prostor bývalého rybníka, po naplnění voda přepadá přes hráz. Přes železniční násep (v celé délce) přepadá cca 1 m3/s.


Pozn.: při povodni bude pravděpodobně omezena kapacita mostu odplaveným materiálem z chatových osad, a tím dojde ke zvýšení přepadu přes železniční násep.


Na březích Novorolského rybníka jsou zaplaveny chaty (+ cca 3 rodinné domy) na obou březích (zvýšení běžné hladiny až o 0,8 m).


V km 3,950 voda vybřežuje a proudí přes pravobřežní louku do Božičanského rybníka.


V Novorolském a Božičanském rybníku dochází k transformaci povodně (190000+80000=270000 m3).


U soutoku s Černým potokem (km 3,250‑3,100) proudí po levobřežní louce cca 6,5 m3/s, při návratu do koryta dochází k erozi hrany svahu koryta.


Vody z Černého potoka proudí v pravobřežní inundaci a pod jízkem v km 3,107 přepadají do Vlčího potoka.


Přes mostovku lávky v Božičanech přepadá voda (hloubka cca 0,2 m).


V km 2,780‑2,720 přepadá voda přes levobřežní cestu a zatápí snížený prostor za cestou, na pravém břehu proudí voda přes sníženou louku.


Silniční most v Jimlíkově je zahlcen, přes zástavbu a silnici v levobřežní inundaci přepadá 4 m3/s a plní snížený prostor pod silnicí (č.p.19, ČOV Jimlíkov, zahrady). Na povodním rohu č.p.19 v levobřežní inundaci pod silnicí, může dosáhnout hloubka až 1 m. Po naplnění prostoru (cca 30 min.) voda přepadá přes cestu v areálu lomu zpět do koryta.


Pozn.: k zaplavování sníženého prostoru dojde již dříve vzhledem k nedovřeným zpětným klapkám odvodnění


Most v areálu povrchového lomu Jimlíkov II je zahlcen, přes mostovku přepadá 14 m3/s. Na levém břehu pod mostem voda přepadá do snížené zarostlé inundace.


Vybřežená voda na pravém břehu nad mostem se postupně vrací zpět do koryta.


Pozn.: na pravém břehu u mostu může dojít k vytvoření erozní rýhy směrem do povrchového lomu, při déle trvající povodni může dojít k erozi hrany a částečnému zatopení prostoru lomu


Pod křížením s parovodem v km 0,590 dojde k rozšíření zúženého koryta nad brodem.


U silničního mostu v km 0,076 je zapojen (od Q10) do převodu vody propustek DN800 na levém břehu.


Při průtoku Q100 voda proudí přes rybniční hráze a zástavbu v areálu MO ČRS Božičany. Voda částečně proudí a zaplavuje levobřežní chatové osady (Nová Role) a příbřežní zástavbu Novorolského rybníka. Voda přepadá přes mostovky nekapacitních mostů a lávek (destrukce objektů). V Jimlíkově je zaplavena zástavba a ČOV na levém břehu. Klenba silničního mostu (sil. č.222) u soutoku s Chodovským potokem je právě zahlcena.


Věcná část > Druh a rozsah ohrožení povodní > Přirozená povodeň na tocích > Vlčí potok ř.km 0,000 – 6,450

   | tisk | nahoru |

stránka b_druh_povoden_toky_vlci.htm aktualizována: 13.12.2022, publikována: 08.10.2024