Dle rozhodnutí předsedy PK spolupracují s povodňovou komisí

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

 INTERNÍ VERZE  [Úvodní stránka]  Organizační část > Organizace povodňové služby města Cheb >

Dle rozhodnutí předsedy PK spolupracují s povodňovou komisí

Pracovní štáb 

K operativnímu plnění úkolů komise vytváří svůj pracovní štáb. Pracovní štáb nemá vlastní statut. Pracovní štáb připravuje a předkládá komisi návrhy na opatření, a zejména přímo zajišťuje provedení opatření, doporučení a příkazů PK. V době stavu ohrožení pracovní štáb PK obvykle pracuje nepřetržitě. Vedoucím pracovního štábu je předseda PK. K práci v pracovním štábu mohou být se souhlasem předsedy PK přizváni rovněž externí spolupracovníci (experti), nečlenové PK.

Pracovní štáb zejména: 

provádí veškerá opatření vyplývající pro PK v době, kdy PK nezasedá, kromě zásadních rozhodnutí, která snesou odkladu do dalšího zasedání komise;

připravuje podklady pro jednání a rozhodování komise, realizuje rozhodnutí komise;

zajišťuje styk s účastníky povodňové aktivity a informovanost veřejnosti o vývoji povodně podle upřesňujících pokynů předsedy či místopředsedy PK.

Odbor organizační (Org)- krizové řízení:

vede přehled o počtech sil a způsobu použití techniky a prostředků k provedení protipovodňových opatření;

vede přehled o místech, kapacitách a prostorech v předškolních a školních zařízeních pro nouzové ubytování evakuovaného obyvatelstva;

podílí se na analýze vývoje povodňové situace na území správního obvodu ORP Cheb, na území správních obvodů ORP, které sousedí se správním obvodem města Cheb;

podílí se na analýze vzniklé povodňové situace a prognóze dalšího vývoje z hlediska nutnosti využití věcných prostředků a spolupracuje při návrhu krizových a jiných opatření;

na základě rozhodnutí předsedy PK žádá právnické a fyzické osoby o poskytnutí dobrovolné pomoci a prostřednictvím OPIS IZS o vojenskou výpomoc;

zabezpečuje vybavení pracoviště PK materiálem, potřebným pro jeho činnost (kancelářské potřeby apod.);

zajišťuje pro potřeby PK pohotovostní vozidlo (v případě potřeby i s řidičem);

v případě nepřetržitého provozu, zajišťuje stravování PK.

Odbor informatiky (Inf):

zabezpečuje vybavení určených pracovišť potřebnými prostředky výpočetní techniky a jejich zprovoznění;

zabezpečuje funkčnost počítačové sítě a dostupnost dokumentů, uložených na počítačových serverech;

vede přehled o dostupných komunikačních prostředcích, přidělených telefonních číslech, faxových číslech, e-mailových adresách apod. a tyto pravidelně aktualizuje pro potřeby PK;

zabezpečuje vytváření, vedení a využívání mapových a grafických znázornění situace a zabezpečuje zapracování povodňových dat do Geografického informačního systému (dále jen GIS) území města Cheb;

zabezpečuje zřizování dočasných e-mailových adres, funkčnost elektronické pošty a nouzový přístup na internet (připojení pomocí modemu, využití služby GPRS a obdobných);

pro potřebu PK zabezpečuje zásobu spotřebního materiálu, nutného pro činnost výpočetní techniky (tonery do tiskáren, kopírek apod.);

podílí se na zabezpečení údržby telefonní ústředny a ve spolupráci se servisní organizací se dále podílí na neprodleném odstraňování závad, zajišťuje náhradní telefonní spojení;

poskytuje PK nepřetržitou informační a technickou podporu pro případ selhání HW a SW prostředků (opravy, instalace či reinstalace SW apod.);

pro potřebu PK zajišťuje v tištěné a v případě potřeby i digitální podobě aktualizované mapové podklady.

Odbor kanceláře starosty (KS):

připravuje podklady pro informování obyvatelstva cestou médií;

spolupracuje s provozovateli hromadných informačních prostředků;

zabezpečuje informování veřejnosti prostřednictvím hromadných informačních prostředků a internetových stránek města, a to v rozsahu stanoveném předsedou PK;

podle požadavku předsedy PK zajišťuje možnost informování obyvatelstva formou přímých vstupů do vysílání hromadných informačních prostředků;

organizačně zajišťuje a řídí tiskové konference;

zabezpečuje pravidelný monitoring zpravodajství, tisku apod. pro potřeby PK;

spolupracuje zejména s tiskovými mluvčími HZS ČR a Policie ČR, poskytuje jim aktuální informace o výsledcích jednání PK;

ve spolupráci s ODBOREM INFORMATIKY zabezpečuje zřízení informační linky určené veřejnosti a zajišťuje po určenou dobu obsluhu této linky, zabezpečuje uveřejnění telefonního čísla informační linky v hromadných informačních prostředcích a na internetových stránkách města;

zabezpečuje komunikaci s představiteli spolupracujících orgánů, PK obcí, PK krajů a Ústřední PK, k tomu využívá KOPIS IZS;

připravuje, pro předsedu PK, konečné znění zápisu z jednání PK;

ve spolupráci s odborem informatiky zabezpečuje uveřejňování zpráv na internetových stránkách města.

zajišťuje právní servis pro PK;

plní další úkoly uložené předsedou PK.

Městská policie Cheb (MP):

organizuje a zabezpečuje prvotní sběr informací o stavu vodních toků;

hlášení o situaci bezprostředně předává zapisovatelce PK;

organizuje a zabezpečuje prvotní zásah technických prostředků MP při povodni na území města (háky, sekery, motorová řetězová pila, vozidlo s navijákem, gumový člun ap.);

ve spolupráci s oddělením krizového řízení a informatiky organizuje a zabezpečuje vyrozumění a svoz členů PK;

ve spolupráci s Policií ČR se podílí na organizaci pořádkové služby a dopravního zabezpečení v místech vzniku povodně a při evakuaci obyvatelstva;

zabezpečuje spojení v síti MP;

organizuje informování a varování obyvatelstva v ohrožených částech města mobilními prostředky a tlampači MP.

Odbor stavební a životního prostředí (SŽP):

plní úkoly uložené předsedou PK.

Oddělení silničního hospodářství a dopravy:

podílí se na zjišťování a vyhodnocování dopravní situace v postižených místech a vedení tras odklonu po komunikacích;

ve spolupráci s Policií ČR, městskou policií a správci komunikací řeší úkoly vztahující se k zajištění bezpečnosti a plynulosti silničního provozu v ohrožených nebo již zasažených oblastech;

navrhuje trasy příjezdu a přesunu po komunikacích pro záchranné síly a prostředky;

spolupracuje se společností CHETES Cheb spol. s r.o. a údržbou města při poskytování technických a dopravních prostředků pro záchranné práce a Krajskou správou a údržbou silnic Karlovarského kraje;

vede přehled o počtech, druzích a způsobu použití techniky a prostředků k evakuaci osob a odstraňování následků povodně;

zpracovává přehled o průjezdnosti a nosnosti zájmových komunikací na území města;

vede evidenci škod při povodni v působnosti odboru;

upřesňuje údaje o počtech a typech dopravních a mechanizačních prostředků a prostředků obdobného charakteru ve vlastnictví právnických nebo fyzických osob, přičemž využívá údajů z registru motorových vozidel;

shromažďuje hlášení o sjízdnosti a průjezdnosti silnic a železnic;

eviduje a využívá nabídek právnických, podnikajících fyzických a fyzických osob na poskytnutí dopravních a mechanizačních prostředků.

Odbor správy majetku (SM):

podílí se na přípravě návrhů opatření předsedy PK k řešení povodňové situace;

vede centrální evidenci škod na majetku města Cheb při povodni;

zabezpečuje náhradní ubytování formou tzv. „krizového ubytování“, které spadá do jeho působnosti (volné byty v majetku města, popřípadě jiné ubytovací prostory v majetku města – spolupracuje s ostatními bytovými družstvy, prostory ZŠ – spolupráce s Odborem Školství, tělovýchovy a kultury);

v případě potřeby zajišťuje uskladnění věcí, které byly např. v rámci evakuace odvezeny z ohroženého území (spolupráce s CHETES Cheb spol. s r.o.).

Odbor sociálních věcí a zdravotnictví (SvZ):

je garantem za koordinaci evakuace z ohrožených území;

spolupracuje se zdravotnickými zařízeními, ČČK a dalšími občanskými sdruženími při zajišťování pomoci evakuovaným osobám;

spolupracuje s oddělěním životního prostředí v oblasti Služby nouzového zásobování vodou (např. zajišťováním dodávek balené pitné vody, prostředků na dezinfekci vody);

přijímá nabídky a poptávky humanitární pomoci, vede přehled o místech vhodných pro uložení humanitární pomoci, evakuovaných věcí apod. a ve spolupráci s Městkou policií Cheb organizuje střežení těchto skladů, v této oblasti spolupracuje zejména odborem správy majetku;

zabezpečuje, ve spolupráci s Odborem informatiky zveřejňování nabídek a poptávek humanitární pomoci;

koordinuje činnost středisek humanitární pomoci zřízených městem;

za PK komunikuje s Úřadem práce k problematice aktuální státní podpory občanům, kteří se ocitli v mimořádně obtížných poměrech a získává od Úřadu práce aktuální informace o náhradním způsobu výplaty sociálních a obdobných dávek;

organizuje poskytování psychologické a duchovní pomoci občanům;

specializuje se na nouzové ubytování a stravování seniorů, osob tělesně postižených apod.

Odbor správních činností a obecní živnostenský úřad (Spr):

zajišťuje data o evakuovaných osobách (jméno, příjmení, datum narození, trvalé bydliště, místo nynějšího pobytu);

vede přehled o všech osobách, které byly postiženy při povodni (kam byli evakuovány apod.);

podle požadavků PK vyhotovuje seznamy osob (objektů) určených k evakuaci z ohrožených míst;

v případě potřeby spolupracuje v oblasti své působnosti s obcemi ve správním obvodu ORP Cheb a dalšími orgány (např. KÚ KVK, MV ČR …);

zajišťuje agendu občanských průkazů v souladu s platnou legislativou;

zajišťuje ve spolupráci s Odborem kanceláře starosty a Odborem informatiky zveřejnění telefonních čísel pro hlášení přechodné změny pobytu a nepřetržitou obsluhu těchto telefonních linek.

Oddělení obecního živnostenského úřadu

podílí se na přípravě návrhů opatření předsedy PK k řešení povodňové situace;

vede databázi právnických a podnikajících fyzických osob a zemědělských podnikatelů, dává návrhy na jejich možné využití pro řešení povodňové situace, včetně odstraňování jejich následků;

plní další úkoly uložené předsedou PK.

Finanční odbor (Fin):

zabezpečuje finanční krytí úkolů vyplývajících z činnosti PK při povodni;

vede evidenci finančních výdajů a nákladů na opatření při povodňové situaci;

upřesňuje zdroje finančních prostředků s Ministerstvem financí ČR a jejich využití v postižených oblastech;

provádí finanční a ostatní ekonomické činnosti, rozbory a analýzy, realizuje ekonomické operace spojené s přidělenými dotacemi, dary, humanitární pomoci;

v případě potřeby zakládá a obhospodařuje konto veřejné sbírky charitativní povahy a ve spolupráci s kanceláří starosty a odborem informatiky toto vhodným způsobem zveřejňuje;

kontroluje oprávněnost použití finančních prostředků na řešení povodňové situace;

plní další úkoly uložené předsedou PK.

Odbor školství, tělovýchovy a kultury (ŠTaK):

plní další úkoly uložené předsedou PK.

Odbor investic (Inv):

plní další úkoly uložené předsedou PK.

Odbor majetkoprávní (MaP):

plní další úkoly uložené předsedou PK.

CHETES s.r.o.

vede přehled o počtech sil a způsobu použití techniky a prostředků CHETES k provedení protipovodňových opatření;

zpracovává návrh použití provizorních hradících prostředků (pytle s pískem, vybraná depa zeminy, řezivo ap.);

řídí nasazení sil a prostředků CHETES s. r.o.;

organizuje likvidaci uhynulých zvířat, spolupracuje s veterinární správou.

 

Všichni členové PK plní i další úkoly uložené předsedou PK.
 
V případě, že je aktivována i povodňová komise ORP, přejímá vedení komise města tajemník MÚ nebo starostou pověřená osoba a starosta vede činnost v rozsahu správního území ORP.


Organizační část > Organizace povodňové služby města Cheb > Dle rozhodnutí předsedy PK spolupracují s povodňovou komisí

   | tisk | nahoru |

stránka c_org_ps_spoluprace.htm aktualizována: 09.12.2024, publikována: 12.12.2024