Povinnosti členů povodňové komise

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

 INTERNÍ VERZE  [Úvodní stránka]  Organizační část > Činnost a jednání povodňové komise >

Povinnosti členů povodňové komise

Starosta města – předseda PK:

rozhoduje o svolání PK,

řídí činnost PK,

organizuje sběr informací o povodňové situaci,

na základě informací o situaci vydává rozhodnutí k realizaci protipovodňových opatření,

vyhlašuje jednotlivé stupně povodňové aktivity,

zajišťuje spojení a předávání informací mezi povodňovými komisemi,

organizuje hlídkovou službu,

připravuje a schvaluje obsah informací pro rozhlas a sdělovací prostředky,

koordinuje záznamy v povodňové knize.

navrhuje hejtmanovi kraje vyhlášení krizového stavu (stavu nebezpečí),

Místostarosta města – místopředseda PK:

zastupuje starostu města v případě jeho nepřítomnosti,

připravuje podklady pro informace do rozhlasu a sdělovacích prostředků,

organizuje varování a informování obyvatelstva, fyzických a právnických osob v ohrožených částech,

organizuje zabezpečovací práce a veškeré činnosti v terénu,

organizuje evakuaci obyvatelstva,

organizuje náhradní ubytování a stravování evakuovaného obyvatelstva,

vede přehled o evakuovaných osobách,

organizuje humanitární pomoc,

komunikuje se správci inženýrských sítí o situaci a odstávkách.

Členové povodňové komise

předkládají návrhy na opatření a průběžně informují předsedu a místopředsedu PK,

podílí se na evakuaci obyvatel,

koordinují nasazení sil a prostředků,

zajišťuji nasazení strojů a vozidel,

navrhují vyžádání nedostupných strojů v případě vyčerpání vlastních možností od vyššího stupně (cestou ORP u KOPIS).

provádějí hlásnou a hlídkovou službu.

Pracovníci technických služeb – zaměstnanci městyse

předkládají návrhy na opatření a průběžně informují předsedu a místopředsedu PK,

podílí se na evakuaci obyvatel,

spolupracují s ostatními složkami,

zajišťují nasazení sil a prostředků (osob a techniky), přípravu materiálu k zabezpečovacím pracím,

navrhují vyžádání sil a prostředků v případě vyčerpání vlastních možností od vyššího stupně (cestou ORP u KOPIS).

provádějí hlídkovou službu.

Zástupce Městské policie Sokolov nebo Policie ČR:

odpovídá za zajištění veřejného pořádku,

ve spolupráci s KSÚS vyhodnocuje dopravní situaci a průjezdnost v zasaženém území, organizuje uzavírky a vedení tras odklonu,

spolupracuje s PK při vyznačení a regulaci evakuačních tras,

předkládá návrhy na opatření a průběžně informuje předsedu PK.

Zapisovatelky:

aktivují pracoviště PK,

zaznamenávají veškeré informace,

zajišťují všeobecné administrativní práce.


Organizační část > Činnost a jednání povodňové komise > Povinnosti členů povodňové komise

   | tisk | nahoru |

stránka c_pk_povinnosti.htm aktualizována: 29.08.2023, publikována: 07.10.2024