Povinnosti členů povodňové komise

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

[Úvodní stránka]  Organizační část > Činnost a jednání povodňové komise >

Povinnosti členů povodňové komise

Starosta města – předseda PK:

rozhoduje o svolání PK;

řídí činnost PK;

organizuje sběr informací o povodňové situaci;

na základě informací o situaci vydává rozhodnutí k realizaci protipovodňových opatření;

vyhlašuje jednotlivé stupně povodňové aktivity;

zajišťuje spojení a předávání informací mezi povodňovými komisemi;

organizuje hlídkovou službu;

připravuje a schvaluje obsah informací pro rozhlas a sdělovací prostředky;

koordinuje záznamy v povodňové knize.

navrhuje hejtmanovi kraje vyhlášení krizového stavu (stavu nebezpečí).

Místostarosta města – místopředseda PK:

zastupuje starostu města v případě jeho nepřítomnosti;

připravuje podklady pro informace do rozhlasu a sdělovacích prostředků;

organizuje varování a informování obyvatelstva, fyzických a právnických osob v ohrožených částech;

organizuje zabezpečovací práce a veškeré činnosti v terénu;

organizuje evakuaci obyvatelstva;

organizuje náhradní ubytování a stravování evakuovaného obyvatelstva;

vede přehled o evakuovaných osobách;

organizuje humanitární pomoc;

komunikuje se správci inženýrských sítí o situaci a odstávkách.

Členové povodňové komise

předkládají návrhy na opatření a průběžně informují předsedu a místopředsedu PK;

podílí se na evakuaci obyvatel;

koordinují nasazení sil a prostředků;

zajišťuji nasazení strojů a vozidel;

navrhují vyžádání nedostupných strojů v případě vyčerpání vlastních možností od vyššího stupně (cestou ORP u KOPIS).

provádějí hlásnou a hlídkovou službu.

Pracovníci technických služeb – zaměstnanci městyse

předkládají návrhy na opatření a průběžně informují předsedu a místopředsedu PK;

podílí se na evakuaci obyvatel;

spolupracují s ostatními složkami;

zajišťují nasazení sil a prostředků (osob a techniky), přípravu materiálu k zabezpečovacím pracím;

navrhují vyžádání sil a prostředků v případě vyčerpání vlastních možností od vyššího stupně (cestou ORP u KOPIS).

provádějí hlídkovou službu.

Zástupce Městské policie Sokolov nebo Policie ČR:

odpovídá za zajištění veřejného pořádku;

ve spolupráci s KSÚS vyhodnocuje dopravní situaci a průjezdnost v zasaženém území, organizuje uzavírky a vedení tras odklonu;

spolupracuje s PK při vyznačení a regulaci evakuačních tras;

předkládá návrhy na opatření a průběžně informuje předsedu PK.

Zapisovatelky:

aktivují pracoviště PK;

zaznamenávají veškeré informace;

zajišťují všeobecné administrativní práce.


Organizační část > Činnost a jednání povodňové komise > Povinnosti členů povodňové komise

   | tisk | nahoru |

stránka c_pk_povinnosti.htm aktualizována: 21.08.2025, publikována: 21.08.2025