Přirozená povodeň na tocích

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

[Úvodní stránka]  Věcná část > Druhy a rozsah ohrožení povodněmi >

Přirozená povodeň na tocích

Rozsah ohrožení při přirozené povodni vyplývá ze závěrů terénního šetření, které na tocích zpracovatel povodňového plánu za účasti zástupce obce provedl. Dále byly použity veškeré historické údaje, kterými disponuje obecní úřad. V rámci terénního šetření byla pořízena podrobná pozemní fotodokumentace, která je přílohou plánu a byla zanesena do POVIS.

Ohrožení obce přívalovými povodněmi potvrzuje i studie Riziková území při extrémních přívalových srážkách, kterou zadal Karlovarský kraj v roce 2012. Tato studie definovala v Karlovarském kraji kritická povodí pro přívalové srážky a kritické body, kde dochází k ohrožení zastavěného území. Kritický bod je definován jak na Vitickém, tak na Lužickém potoce přímo nad Děpoltovicemi.

Záplavové území je stanoveno na Vitickém potoce.

Poznámka:

Všechna stanovená, zrušená i zpracovaná záplavová území jsou shromažďována Ministerstvem životního prostředí ČR, jako ústředním povodňovým orgánem a jsou vizualizovaná v Digitálním povodňovém plánu ČR (dPP ČR) – www.dppcr.cz. v případě stanovení záplavového území na území obce budou data doplněna do grafické části plánu.

Záplavové území jsou administrativně určená území, která mohou být při výskytu přirozené povodně zaplavena vodou. Jejich rozsah je povinen stanovit na návrh správce vodního toku vodoprávní úřad MM Karlovy Vary (drobné vodní toky) nebo KÚ Karlovarského kraje (významné vodní toky).

Průběh povodně na Vitickém potoce – popis převzat ze studie záplavového území a aktualizován

ř. km 11,700–12,00, Nad Děpoltovicemi

Kapacita koryta je cca Q5, záplavy postihují pravou část údolí. Pozemky nejsou intenzivně využívány – jedná se o louky. Dojde k přelití silnice na Fojtov.
 

ř. km 10,200–11,700, Zástavba „Děpoltovice“

Kapacita koryta a převážné většiny mostních objektů je malá, prakticky do průtoku Q5 a vybřežené průtoky nad Q5 zaplavují dno údolí v šířce do 50 m. Dochází k zatopení zástavby zejména ve spodní části (zemědělských objektů statku) na pravém břehu a obytných domů na levém břehu nad silničním mostem nad statkem (úsek mezi dětským hřištěm a statkem). Rovněž dochází k zatopení souběžně vedené hlavní silnice, která se dostává i s některými domy do aktivní zóny průtoku Q100.
 

ř. km 7,600–8,00, Průchod zástavbou lokalita „Nivy“

Vybřežené průtoky nad Q5 zaplavují dno údolí v šířce do 50 m, při průtoku Q100 dochází k zatopení rodinných domů (cca 4 domy) umístěných mezi silnicí a korytem. Silniční most v km 7,770 je nekapacitní i pro průtok Q5, ale způsobené vzdutí nezasáhne zástavbu. Současná zástavba není umístěna v aktivní zóně průtoku Q100.

Tabulka kapacit mostů

staničení

[říční km]

řez

č.

druh mostu

šířka mostu

[m]

dno

[m n.m.]

hladina Q100

[m n.m.]

hrana mostu

Δ h1

[m]

Δ h2

[m]

dolní

[m n.m.]

horní

[m n.m.]

 

 

přítok

 

 

32.9 m3/s

 

 

 

 

5,973

37

most silniční

7,90

418,80

421,58

421,00

421,70

-0,58

0,12

6,964

42

most silniční

3,50

427,52

430,80

429,90

430,50

-0,90

-0,30

7,778

47

most silniční

6,10

436,24

439,21

438,31

439,07

-0,90

-0,14

7,914

48

most silniční

3,00

437,16

439,57

438,61

439,04

-0,96

-0,53

9,105

 

přítok

 

 

23.3 m3/s

 

 

 

 

9,179

55

most silniční

6,30

451,47

454,20

453,19

454,31

-1,01

0,11

10,303

60

most silniční

7,00

473,87

476,00

475,24

475,28

-0,76

-0,72

10,504

61

most silniční nad statkem

19,00

478,00

479,72

479,00

479,62

-0,72

-0,10

10,532

62

dřevo most

4,00

478,25

479,93

479,03

479,34

-0,90

-0,59

10,653

63

lávka

1,00

480,42

482,01

481,72

481,83

-0,29

-0,18

10,837

64

dřevo most

4,90

485,13

486,73

486,17

486,53

-0,56

-0,20

10,933

65

lávka

1,50

487,67

489,55

488,96

489,14

-0,59

-0,41

11,023

66

most silniční

Po rekonstrukci data ZÚ neaktuální

11,206

67

most silniční za OÚ

3,00

495,26

497,78

497,28

497,73

-0,50

-0,05

11,317

68

lávka

1,10

499,16

501,06

500,18

500,46

-0,88

-0,60

11,353

70

most silniční

3,20

500,43

502,52

501,91

502,03

-0,61

-0,49

11,419

71

most silniční

3,60

502,74

505,04

503,94

504,32

-1,10

-0,72

 

Vysvětlivky:

Δ h1

dolní hrana mostu – hladina Q100

> 0

– volná hladina pod mostem

Δ h2

horní hrana mostu – hladina Q100

< 0

– přeliv přes most

Dolní hrana mostu: u klenbových mostů: vrchol klenby a u šikmých mostů: nejnižší úroveň        .


Věcná část > Druhy a rozsah ohrožení povodněmi > Přirozená povodeň na tocích

   | tisk | nahoru |

stránka b_druhy_prirozene.htm aktualizována: 15.08.2022, publikována: 07.10.2024