<< Klikněte pro zobrazení obsahu >> [Úvodní stránka] Věcná část > Druhy a rozsah ohrožení povodněmi > Přirozená povodeň na tocích |
Rozsah ohrožení při přirozené povodni vyplývá ze závěrů terénního šetření, které na tocích zpracovatel povodňového plánu za účasti zástupce obce provedl. Dále byly použity veškeré historické údaje, kterými disponuje obecní úřad. V rámci terénního šetření byla pořízena podrobná pozemní fotodokumentace, která je přílohou plánu a byla zanesena do POVIS.
Ohrožení obce přívalovými povodněmi potvrzuje i studie Riziková území při extrémních přívalových srážkách, kterou zadal Karlovarský kraj v roce 2012. Tato studie definovala v Karlovarském kraji kritická povodí pro přívalové srážky a kritické body, kde dochází k ohrožení zastavěného území. Kritický bod je definován jak na Vitickém, tak na Lužickém potoce přímo nad Děpoltovicemi.
Záplavové území je stanoveno na Vitickém potoce.
Poznámka:
Všechna stanovená, zrušená i zpracovaná záplavová území jsou shromažďována Ministerstvem životního prostředí ČR, jako ústředním povodňovým orgánem a jsou vizualizovaná v Digitálním povodňovém plánu ČR (dPP ČR) – www.dppcr.cz. v případě stanovení záplavového území na území obce budou data doplněna do grafické části plánu.
Záplavové území jsou administrativně určená území, která mohou být při výskytu přirozené povodně zaplavena vodou. Jejich rozsah je povinen stanovit na návrh správce vodního toku vodoprávní úřad MM Karlovy Vary (drobné vodní toky) nebo KÚ Karlovarského kraje (významné vodní toky).
ř. km 11,700–12,00, Nad Děpoltovicemi
Kapacita koryta je cca Q5, záplavy postihují pravou část údolí. Pozemky nejsou intenzivně využívány – jedná se o louky. Dojde k přelití silnice na Fojtov.
ř. km 10,200–11,700, Zástavba „Děpoltovice“
Kapacita koryta a převážné většiny mostních objektů je malá, prakticky do průtoku Q5 a vybřežené průtoky nad Q5 zaplavují dno údolí v šířce do 50 m. Dochází k zatopení zástavby zejména ve spodní části (zemědělských objektů statku) na pravém břehu a obytných domů na levém břehu nad silničním mostem nad statkem (úsek mezi dětským hřištěm a statkem). Rovněž dochází k zatopení souběžně vedené hlavní silnice, která se dostává i s některými domy do aktivní zóny průtoku Q100.
ř. km 7,600–8,00, Průchod zástavbou lokalita „Nivy“
Vybřežené průtoky nad Q5 zaplavují dno údolí v šířce do 50 m, při průtoku Q100 dochází k zatopení rodinných domů (cca 4 domy) umístěných mezi silnicí a korytem. Silniční most v km 7,770 je nekapacitní i pro průtok Q5, ale způsobené vzdutí nezasáhne zástavbu. Současná zástavba není umístěna v aktivní zóně průtoku Q100.
staničení [říční km] |
řez č. |
druh mostu |
šířka mostu [m] |
dno [m n.m.] |
hladina Q100 [m n.m.] |
hrana mostu |
Δ h1 [m] |
Δ h2 [m] |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
dolní [m n.m.] |
horní [m n.m.] |
||||||||
|
|
přítok |
|
|
32.9 m3/s |
|
|
|
|
5,973 |
37 |
most silniční |
7,90 |
418,80 |
421,58 |
421,00 |
421,70 |
-0,58 |
0,12 |
6,964 |
42 |
most silniční |
3,50 |
427,52 |
430,80 |
429,90 |
430,50 |
-0,90 |
-0,30 |
7,778 |
47 |
most silniční |
6,10 |
436,24 |
439,21 |
438,31 |
439,07 |
-0,90 |
-0,14 |
7,914 |
48 |
most silniční |
3,00 |
437,16 |
439,57 |
438,61 |
439,04 |
-0,96 |
-0,53 |
9,105 |
|
přítok |
|
|
23.3 m3/s |
|
|
|
|
9,179 |
55 |
most silniční |
6,30 |
451,47 |
454,20 |
453,19 |
454,31 |
-1,01 |
0,11 |
10,303 |
60 |
most silniční |
7,00 |
473,87 |
476,00 |
475,24 |
475,28 |
-0,76 |
-0,72 |
10,504 |
61 |
most silniční nad statkem |
19,00 |
478,00 |
479,72 |
479,00 |
479,62 |
-0,72 |
-0,10 |
10,532 |
62 |
dřevo most |
4,00 |
478,25 |
479,93 |
479,03 |
479,34 |
-0,90 |
-0,59 |
10,653 |
63 |
lávka |
1,00 |
480,42 |
482,01 |
481,72 |
481,83 |
-0,29 |
-0,18 |
10,837 |
64 |
dřevo most |
4,90 |
485,13 |
486,73 |
486,17 |
486,53 |
-0,56 |
-0,20 |
10,933 |
65 |
lávka |
1,50 |
487,67 |
489,55 |
488,96 |
489,14 |
-0,59 |
-0,41 |
11,023 |
66 |
most silniční |
Po rekonstrukci data ZÚ neaktuální |
||||||
11,206 |
67 |
most silniční za OÚ |
3,00 |
495,26 |
497,78 |
497,28 |
497,73 |
-0,50 |
-0,05 |
11,317 |
68 |
lávka |
1,10 |
499,16 |
501,06 |
500,18 |
500,46 |
-0,88 |
-0,60 |
11,353 |
70 |
most silniční |
3,20 |
500,43 |
502,52 |
501,91 |
502,03 |
-0,61 |
-0,49 |
11,419 |
71 |
most silniční |
3,60 |
502,74 |
505,04 |
503,94 |
504,32 |
-1,10 |
-0,72 |
Vysvětlivky:
Δ h1 |
dolní hrana mostu – hladina Q100 |
> 0 |
– volná hladina pod mostem |
Δ h2 |
horní hrana mostu – hladina Q100 |
< 0 |
– přeliv přes most |
Dolní hrana mostu: u klenbových mostů: vrchol klenby a u šikmých mostů: nejnižší úroveň .
stránka b_druhy_prirozene.htm aktualizována: 15.08.2022, publikována: 07.10.2024